Tag: Tagplade eller eternittagplader

Hej.

Jeg har nogle eternittagplader som skal skiftets, hvad ville i sætte op brugte eternittagplader eller tagplader som vist i link

http://www.xl-byg.dk/produkter/trae-og-byggematerialer/tag/tagplade/onduline-95x38-mm-tagplade-950x2000mm-sort.htm


Christian
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Du beskriver ikke om det er taget på dit hus eller en carport eller lign.? Heller ikke om det er hele taget eller kun en delvis udskiftning?

Hvis det kun er en delvis udskiftning ville jeg bruge eternit/cembrit plader -du får ikke et tæt tag ved at blande to typer af tagplader. Hvis du er i tvivl om pladetypen: mål pladens længde, bredde og bølgernes højde, så ved din trælast som regel hvad det er for én.

Skal du skifte det hele er denne plade tilsyneladende ok til en mindre bygning, men den ser ikke anbefalelsesværdig ud til et hovedhus, da den ikke er at betragte som et fast tag...
Er der standart mål på plader??
Jeps, der er standardmål på eternitplader.
Mit hus har eternitplader fra sidst i 60'erne -de er fulde af asbest og holder derfor stadigvæk. I forbindelse med montage af ovenlysvinduer, har jeg knækket et par stykker og når jeg havde grædt færdig, købte jeg nye i trælasten -no problemo!

Målene på de forskellige plader findes også på Cembrits hjemmeside...
man bruger ikke noget til at ligge i mellem pladerne vel???

I monteringsvejledningen på cembrits hjemmeside kan du se hvordan man bruger enten vatsnor eller skumstrimler til at tætne overlæggene, så jo, det gør man!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis