Trådløse (evt. WiFi) temperaturmålere til overvågning

Hejsa

Er der nogen herinde der ved noget om hvor man relativt billigt kan få fat i trådløse termometere som kan sende til en base station tilkoblet evt. en linux server - så jeg altid kan aflæse tempereraturen på serveren.

Årsagen: Jeg har en masseovn der sommetider kan finde på at blive lige rigelig varm, der er en radiator i den som opvarmer centralvarmen i huset, gulvvarme og alt muligt andet vand til opvarmning.

Ved udløb af masseovnen har jeg pt. en almindelig gammeldags digital køleskabs termometer, og ved tilkoblingen til centralvarmen har jeg også en af disse. Men jeg ville meget gerne have så jeg altid kunne følge med i det trådløs - som jeg også har lavet en lille ting der overvåger lidt servere ude i verden - http://h.modified.dk/stat/?us=toms

Normalt vil der være en difference på ca 2-3 grader mellem de nævnte temperaturer, og når der er ~10-20 grader forskel er det gerne fordi der er en luftprop i systemet som jeg skal have luftet ud. Jeg har forsøgt med flere automatiske udluftere uden held 

På forhånd tak

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad temperatursæt skal føleren side ved?
Hvad mener du Stenkrog?

På nuværende tidspunkt er der "bare" sat metal sensoren fast på røret.

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Jeg mener skam det jeg skriver
Skal den måle fra 20-100grader eller skal vi over. Måske du kunne nøjes med en Arduino Ethernet, med en DS18B20 også lavet noget overførelse til en mySQL database...
Jow jeg ved en masse om programmering osv, men lige det med at google sig til nøjagtigt denne information har vist sig temmelig svær

Temperaturen kommer sjældne gange over 100grader og under 20 kommer den nærmest aldrig ved selve masseovnen, men får jeg sat en ting op til min debian server i huset, kan jeg også bruge den mobiltelefon jeg har sat til serveren til at afsende advarsel sms hvis der er for stor difference mellem temperaturene.

Men termometerne sidder bare op til 20m fra serveren så ville meget gerne have wireless eller andet.

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Du skal have fat i sådan en her : http://supermechanical.com/ der følger temperatur-måler med i start-sættet.

Men der kan vist ikke købes i DK så det bliver via internettet evt. i USA. Husk der så kommer DK moms og gebyr på prisen.
Annonce
Skrevet af henrikh29 på 27 okt 2013 20:53
Du skal have fat i sådan en her : http://supermechanical.com/ der følger temperatur-måler med i start-sættet.

Men der kan vist ikke købes i DK så det bliver via internettet evt. i USA. Husk der så kommer DK moms og gebyr på prisen.

Det ser rigtigt ud. Ja det med moms og gebyrer regner jeg med jeg skal betale hvis de da stopper den i tolden

Mange tak Henrik, det lyder heller ikke som så dyr en pris

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Velbekomme.

Der er i øvrigt en lettere brugt til salg i England : http://www.ebay.co.uk/itm/Twine-Sensor-by-Supermechanical-/261303682721?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item3cd6e9c6a1 der kommer så ikke moms og gebyr på. Så det var måske noget. Det ser ud til at være det fulde sæt med alle sensorer.

Jeg mødte første gang Twine da en danske ingeniør studerende viste mig den på en messe. Han var vildt begejstret for den, og havde selv købt sin i USA. Hvis man kan programmere lidt selv, er der vist ingen grænser for dens anvendelsesmuligheder.
Så de blev croudfunded i 2011, respekt for det - nu har jeg bestilt 2 twine ved dem. Det vil gøre mit liv en del lettere

Vi har købt et gammelt hus, og går i gang med at sætte dette i stand - og har lavet en side der gerne skal vise hele projektet fra start til slut. VoresByg.dk Derudover er jeg freelance PHP, MySQL og JQuery programmør og står bag blandt andet Lotto og Radio Online som egne projekter

Super. Lad os høre om du får dem gennem tolden uden moms og gebyr. Og din erfaring med dem. Overvejer måske selv en, men har ikke lige et formål med den, men kun "leg".
His du selv kan/vil programmere så kig på noget ZigBee (Xbee / IEEE802.15.4) netværk...


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis