Trykimprægneret træ i 21 mm tykkelse

Vi flyttede for et år siden ind i et svensk træhus fra 1998. Noget af træet trænger til udskiftning (vi bor ned til vandet så det er lidt hårdt klima) og problemet er at der er brugt 3 formater brædder: 21x170, 21x145 og 21x120mm. Ikke ligefrem en dimension den lokale tømmerhandler fører.
Nogen der har et bud hvor man finder tømmer i sådanne mål? Er den en svensk standard så man blot skal til Malmø?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til siden.

De størrelser kan skaffes, specielle mål i forhold til danske, alt kan lade sig gøre, også trykket træ, det tager måske lidt længere tid.

Dim. 21 x 120 kan laves af det jeg og andre kalder for       1" x 5"

Dim. 21 x 145                                                                1" x 6"

Dim. 21 x 170                                                                1" x 8"

Går ud fra at det er høvlede mål.

Tag en snak med den lokale tømmerhandel og de vil kunne skaffe det materiale du skal bruge.

Er fra en tid (70erne hvor der bruges tommer)

Ja Svenkerne har måske disse på deres lager, du ku jo prøve at høre. (tlf.)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej.
Der er da ikke noget specielt i dine brædder.
Jeg har en kammerat, der har et savværk og en 4-sidet kehlemaskine, (laver forresten en helvedes masse spåner).
Det er bare at indstille saven og nogle få greb på fræseren, så kommer de ud i lange baner, så at sige.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis