Vandet i toiletterne falder

Hej

Jeg har 2 toiletter, hvor når jeg trækker, at vandet falder til et meget lavt niveau, samt larmer/laver luft lyde. Det er toiletter som er 3-4 år gamle, og det startede med at det ene begyndte at gøre det, og ca. 1 uge efter begyndte det andet også. Begge toiletter står i samme etage, da det er et 1-plans hus.

Er det toilletterne den er gal med eller hvad gør man?

Håber at der er nogle som kan hjælpe.

Mvh
Kirk
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undertryk i kloak?
Velkommen til!

Får I skyllet godt nok ud?
Det er ikke helt ukendt, at hvis man kun bruger meget lidt vand til udskyl, kan det medføre, at der danner sig prop i faldstammen.
Prøv at lave et voldsom udskyl, f.eks. ved at du og en hjælper står med hver sin spand vand klar ved vasen. Træk ud og vælt indholdet af spandene i samtidigt.
På den måde har jeg klaret den slags begyndende tilstoppelser flere gange.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ud fra beskrivelsen hælder jeg til undertryk i din kloak, når det rammer begge toiletter med lav vandstand og hvad jeg læser som luft "slubrelyde". Er der sammenhæng mellem lydene og hvor blæsende det er udenfor? Har der været lettet på et kloakdæksel omkring den tid det begyndte? Har nemlig selv prøvet det da jeg havde utæt låg på min septiktank.
Har faldstammen en udluftning til taget? Hvis ja, så er den nok tilstoppet (fuglerede?).

Bent.
Skrevet af Bent Andersen på 27 okt 2013 14:15
Har faldstammen en udluftning til taget? Hvis ja, så er den nok tilstoppet (fuglerede?).

Bent.

Ville det ikke resultere i at når man tømte cisternen, blev kummen fyldt og vandstanden faldt langsomt pga at kloakrøret ikke kunne komme af med luften?
Tusind tak for jeres hurtige svar. Jeg prøver lidt af det hele og ser om det ikke hjælper.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis