Afslutning af fodliste ved trappe

Hej LDS.

Jeg skal have afsluttet en fodliste ved en trappe. Jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det pænest. Som det ses på billede 1 har jeg, som jeg ser det, kun 2 muligheder.
1. Afslutte fodlisten ved toppen af trappen, ved at skære enden i samme vinkel som trappens hældning.

2. At føre fodlisten med ned af trappen oven på trappens vange. Dette kan lade sig gøre i den ene side, men i den anden side opstår der bare et nyt problem i bunden af trappen, som ses på billede 2.

Billede 1


Billede 2


Håber på en god og flot løsning her.

Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Løsning 1, også evt skære den i de samme grader som toppen af fodlisten, det kunne godt se lidt frækt ud....
Jeg ville føre det ned langs vangen og afslutte med et lodret snit, så enden følger den lodrette del af vangen. Her vil jeg så sætte en lille liste, som går fra gulvet og op til fodpanelet. Dette for at skjule den revne, der er mellem væg og trappe. På billedet ser den ret stor og ujævn ud, og tvivler på at det ser særlig kønt ud at afslutte med en fuge.
Jeg kan ikke se billedet men istedet for at skære den rent over i 90 grader, så skær den i de samme grader som overkanten af fodpanelet . Jeg er sikker på at det kan gi en fin detalje til et flot projekt, det er jo de små detaljer som folk oftest lægger mærke til og roser...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis