Radiatorrør under badeværelse - er det lovligt?

Hej alle på lav-det-selv


I forbindelse med jeg fik udvidet mit badeværelse har en VVS'er flyttet en radiator i min lejlighed, og i den forbindelse trukket pex rør under badeværelse gulvet til radiatorens nye placering.

Rørerne løber under 60-70mm vådrums beton og krydser i den forbindelse bruseniche-gulvet.  

Jeg har netop læst at det ikke er lovligt at føre rør gennem gulvet af området ved brusenichen (og det tilstødende 50 cm område), men jeg er i tvivl om det gælder hvis røret er trukket under selve betonstøbningen (vel nærmest i etageskellet) og om det i det hele taget gælder for rør til en radiator eller kun vandrør? 

Det er trukket i pexrør og har virket fint i et års tid. 


Tak
Karsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke reglerne, men jeg kunne forestille mig, at det som ikke er tilladt er at lave rørgennemføringer i det område du beskriver. Altså rør som går lodret gennem gulvet, og dermed laver hul og bryder vådrumsmembranen.
Så skulle det vel heller ikke være lovligt at have vandbåren gulvvarme i et badeværelsesgulv?
Så er der godt nok mange, der har et problem!!

Jeg vil gætte på, at reglen handler om lodrette rør ned til underboen i etageejendomme. Det ville jo ikke være videre smart i et vandbelastet område, som f.eks. bunden af en brusekabine.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er selvfølgelig rør der ikke må gennembryde gulvet i bruseområdet, det må godt trækkes gennem gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis