Stiga Park PRO 16 - stopper når knive slås til

Hej 

Jeg har denne Stiga Park Pro 16, som jeg købte i foråret.

Sidst den var ude og køre, har jeg fået efterladt den med nøglen i "lys tænt" position. Det har medført, at batteriet er helt afladt. Jeg fik startet dyret med startkabler, men opdagede at motoren slår fra, når jeg kobler knivene ind.

1) Er der nogen der har en ide om de to ting hænger sammen?

2) Der står i manualen at batteriet kan tage skade af at blive efterladt med nøglen, som jeg så har gjort. Betyder det er batteriet er godt i "Batterihimlen" eller kan der komme gang i det igen med en opladning? Det skal siges, at det er helt afladt.

Mvh. Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden
Batteriet skal bare lades op igen, det sker ikke noget ved at de bliver helt afladet, bare det ikke sker igen og igen.
Så jeg vil anbefale du får ladet dit batteri op, hurtigst muligt.

Måske kan det være sikkerhedssystemet, der skal forhindre den kan køre med klipperen, når du ikke sidder på sædet, mv. der driller?
mvh jens
Ja som Jens befaler, få det batteri ladet op hurtigst muligt. Når der ikke er fuld spænding på er batteri sulfere det og kapasiteten falder ret hurtigt. Umiddelbart har det med motoren stopper ikke noget at gøre med at batteriet har været afladet. Formoder du ikke sad på sædet da du koblede klippebordet til.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for hurtige svar.

jeg må få ladt det batteri op!

Jeg sad på sædet! Så det betyder vel, at jeg skal have under søgt den sikkerhedsknap der sidder under sædet?

Kender I til andre sikkerhedsknapper, som det kunne være galt med?

/Peter
Tja, knap. Det er normalt en afbryder. Og ja, du bør dog nok vente med at fejlsøge indtil batteriet er fuldt opladt. Det kunne måske hænge sammen med motorens omdr. gik så langt ned at ladespolen ikke kunne generere så høj en spænding, at gnisten kunne opretholdes.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Har du sluppet håndbremsen inden du sætter knivene igang?
Sådan er det på min cub cadet, sætter du den igang med bremsen trukket, går den ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis