Ny legekammerat - se sæl - lidt billeder.

Hej

I dag fik jeg en ny legekammerat da jeg luftede vores luft-kajak "das Boot".

Jeg snakkede længe med ham her (eller hende) i Skårupøre sundet - han var rigtig nysgerrig og da jeg endelig ikke ville snakke og plaske mere i vandet og sejlede indad mod land, fik jeg en fin ekstra opvisning med spring og plask.








Sød oplevelse.
Billederne er ikke superskarpe - det var svært nok, at holde kameraet tørt.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pas på den ikke bider dig i røven!

Fine billeder!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja man skal lige tænke sig lidt om - de har tænder som en stor hund.
Det er jo rovdyr.
I Roskilde fjord, blev en kvindelig kajakroer bidt i armen af en legesyg / agressiv sæl.
Så blev den skudt. (sælen)

Sådan kan det gå.


To ulykker kommer sjældent alene.
Godt den ikke blev rigtig legesyg, da du så nok har måtte belave dig på at svømme i land, med det gyslige fartøj du holder dig.  Fidoooo, Fidoo.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja - ja Nitter du må jo synes hvad du vil om fartøjet

Men - det er en dejlig oplevelse at komme ud i frisk vind, sol og være så tæt på vandet.
Og det er sjovt og praktisk med "kajak" som ikke vejer mere end 11 kg sammenlagt med pumpe og tilbehør, og det hele kan være i en stor rygsæk - så man kan cykle til vandet og sejle en tur.

Jeg har tænkt mig at "gå på opdagelse" i flere vandområder hvor farvandet er lidt beskyttet - Ristinge Nor - Langeland, ved Nordfyn er der flere steder også.
I øvrigt har jeg fundet ud af at man faktisk IKKE må sejle på åer og søer her på Fyn, (og resten af landet ligeså) undtaget helt bestemte strækninger. Det kunne ellers være fint at starte nede på sydfyn, hvor Odense Å starter - og så tage hele vejen op til Notrdfyn, men DET må man ikke.

Jeg mener at have læst engang, at kanosejlads ødelægger å-bringerne og å-bunden så fiskeyngelen´s levesteder bliver ødelagt.
mvh A.



To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis