stihl benzin hækkeklipper.

stihl benzin hækkeklipper.

er der nogen af af jer der har erfaring af stihls kækkeklippere.

og jeg overvejer at købe en af stihls hækkeklipper. ca.pris. 5000kr. (stihl hs 81)
eller der under. lidt unser 4000kr. ! stihl hs 45. hs 46. hs 56.
til noget grove hække.! for at erstatte viking He 715. 230v. el hækkeklipper.
så den kan komme på "efterløn".! men batteri modellerne er inden for rækkevide.!
hvis ikke andet mærke at fortrække.!
 

men jeg ved at en af jer der har en gammel traver af en stihl benzin hækkeklipper.
der bare køre. hvis den er stadig liv i den.! (ktm.)
41 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hans2tal.
Drop det dog og køb dig en lille generator til benzin, jeg har sådan en standart Bosch hække klipper der kan tage grene op til 2 cm.Ø uden de store problemer. Og så har jeg godt nok en af de lidt bedre Honda generatorer på 700 W men den trækker fint hække klipperen. Fordelen ved en benzin klipper er selvfølgelig at der ikke er ledning på, til gengæld vejer den mindst 4 gange så meget som en el model. Det er lidt tungt at rende med når hækkene skal klippes i toppen  ( 170 cm. )
Joh, jeg har da stadig min gamle Stihl fra sidst i 70erne. Den kører i fineste stil og larmer som en i helvede, men den er effektiv. En skid og en begmand, så er hækken slået.
Efterfølgende får afklippet lige en tur med plæneklipperen når det er visnet lidt ned, og vupti, så der den ged barberet.
Min politisk korrekte nabo er lidt chokeret over min adfærd, men kan i grunden godt se det praktiske og nemme.

Med venlig hilsen
ktm

 

tjaahh hånværkeren.

din hækkeklipper er det med T greb eller bøjle greb.!

men hvoffer ikke en kabeltrukket model.!
den med motoren i rykstativ med kort stanghækkeklipper.
blant andet stihl tr 130 t bare med hækkeklipper.!
(ikke efter bestemt mærke).

den med "kuffertgenerator" er det en fordel at på bygge en ryksækstativ til "motoren"
med kort ledling bare lang nok til armene i vejret. så du har med dig under klipning.
eller med hjul alla støvsuger. så den følger med dig under klipning
som støvsuger når du støvsuger.!


men benzin udgave der slibber du for at ledningen hænger fast i alt mulig
under vejs og afbryder klipning når stikket bliver trukket ud.!


ktm.

ja dert lyder da godt at der er stadig er spræl i den endu.

nu er den hjemme. i dag. 21/8 2014.

stihl hs56c. nu mangler jeg bare at prøve opstarte "dyret"
før den tager den første gren. på hækken. sikkert i morgen.
afhængige af "skyllet" fra skyrene.!

Skrevet af hans2.hansen på 21 aug 2014 22:31
nu er den hjemme. i dag. 21/8 2014.

stihl hs56c. nu mangler jeg bare at prøve opstarte "dyret"
før den tager den første gren. på hækken. sikkert i morgen.
afhængige af "skyllet" fra skyrene.!

Tillykke med den bette nye. 

Kan chaufføren ikke tåle vand, siden det skal være så omgængelig med "first gren" ???  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg kan anbefale at bruge miljø benzin, så slipper du for os og lugt, da man jo er ret tæt på udstødningen, med en hækkeklipper.
Bruger du også Miljø benzin på din Bil Jens ? Der ville det gavne noget men på en hække klipper der max. bruges 2 timer om året syntes jeg det er fis i en hornlygte
je_ns.

tanken er ind for rækkevide med aspen. type benzin. (miljøbenzin).
forløbige med benzin med stils hp super 2t.olie. med første par tank.
til opstart.
Skrevet af Håndværkeren på 22 aug 2014 11:36
Bruger du også Miljø benzin på din Bil Jens ? Der ville det gavne noget men på en hække klipper der max. bruges 2 timer om året syntes jeg det er fis i en hornlygte


Nej, men bruger det til min stanghækkeklipper, og buskrydder, udover at det ikke stinker, så står det ikke og afblander totaktsolien, som det gør når man selv blander.
Desuden bruger jeg ikke de store mængder, så det fortsætter jeg nu med.

Så kan du jo selv fise i din hornlygte
Jeg er også helt fiks og færdig med at bruge alm. benzin på mine forskellige motorredskaber.
Jeg bruger sjældent mere end en 5 litersdunk på et par år, og det holder sig fint vinteren over. Så alene det at slippe for at blande benzin/olie, som står og bliver for gammel og udfælder olien, samt at det stort set ikke stinker og fremkalder hovedpine, er mere end rigelig grund til for mig at bruge den dyre benzin.
Jeg har fået al den benzinos lige ind i fjæset, som jeg har behov for.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis