Belysning af glasplade

Hej alle. Jeg er ved at lave badeværelse. Jeg får en glasvæg op som brusevæg.
Jeg leger lidt med tanken om den skal belyses. Jeg tænker om man kan bruge de led strip i toppen af pladen? Så de ikke er synlige. Kan der fået strip hvor de lyser på klistersiden? Glasvæggen har følg dimensioner; B: 120 H:190 og er ætset/frozen glas.
Håber nogle har et svar på dette

Vh Kenneth
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så ønsker du at der er lys inde i glasset. Kunne se flot ud
Dem du kan klæbe op lyser på den anden side af klæbe siden, men hvis du kan lave det med en U formet aluminiums liste kan du anbringe nogle lysstave oppe i alu listen og så anbringe listen så den lyser ned i glasset.
Onkel Harald har nogle rigtigt fine lysstave lige til formålet, og limer du stavene fast i bunden af alu listen med silicone og samtidig sørger for at smørre silicone omkring alle samlinger er du godt hjulpet. De køre på 12 V. og der følger transformer med.
Så bliver det nok lidt svært at anbringe noget lys, for jeg kan ikke forstille mig at de lysbånd man kan købe er beregnet til et så fugtigt et miljø som et badeværelse. Så skulle glaspladen være så tyk at der var mulighed for at bore nogle 5 mm. huller ind i enden på pladen med glasbor. Det er godt nok ikke et LDS. job for der skal meget stor precision til når det er ned i kanten af pladen og der vil stadig være ledninger og andet synligt på kanten.
Nu skriver du intet om hvordan pladen er ophængt !
Du skal måske tænke mere i fiber lys.
Der findes fibre som er sidelys (altså på længderetningen af fiberen), feks brugt i trapper i biografer mm.
Det kræver selvfølgelig at du har plads til den boks der giver lyset til fiberen, men til gængæld er fiberen kun 1-2-3 mm tyk, og vil kunne limes fast på kanten af glasset uden de store problemer.
Prøv at ringe til et firma som Roblon  http://www.roblon.com/ eller andre der laver fiberlys... men så lige en advarsel... det er dyrt 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LED strips (lysbånd) kan til Håndværkerens oplysning fås både i vandtætte og ikke vandtætte.

LED strips kan fås så dioden lyser væk fra stripsen (det normale) men også "vinkelret" (sidelæns) væk, men det hjælper dig nok ikke Kenneth.

PS LED strips koster kun en brøkdel i england (ebay.co.uk) i forhold til hvad de koster her i DK.
Annonce
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14290__High_Density_Waterproof_LED_Flexible_Strip_White_1mtr_.html
sådan en strips, monteret i klar akvarie scilicone, det burte kunne gøre det :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Henrik h. Det var sådan nogle jeg havde i tanken kan bare kun finde de "normale" hvor lysvinklen er modsat klistersiden. Hvis jeg kan finde en der lyser på klister siden er problemet løst. Har du kendskab til hvor disse kan fåes? Mht til fiberlys, er det måske også en mulighed. Glaspladen bliver "støbt" i gulv. Uden nogle form for skinner eller beslag. Og bliver fastgjort i lidt med 2 beslag.
Tror bare jeg ville tage en LED strip og lime den omvendt på med klar silikone.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis