Opbygning af antenne signal til værelser

Hej har lige fået yousee. ind  problemet er at det udtag de montere som åbenbart skal være i det første nærmeste opholdsrum . hvilket er vores stue. ligger 30 meter fra der hvor jeg har samlet alle kabler ( har på loftet i en anden del af huset. lavet et krydspunkt hvor alt internet /tv osv. bliver fordelt ud.

Hvordan får jeg nemmest og pænest koblet mig ud på de 5 andre antennekabler der er deroppe

Kablet skal ud af huset igen 10 meter hen af en væg 3 meter op og så 15 op af langs loftet der skal det så monteres i nået fordeler hvor jeg kan stikke de 5 andre kabler i. samt internet


hvordan hulen gør jeg og hvad skal jeg bruge

Tænkte lidt på at flå det kabel ud af stikket yousee manden har lavet samle det med en andet kabel der køre op til loftet montere en antenne forstærker og stikke de 5 kabler i , Men tror ikke yousee bliver glad for det.

Kan jeg trække så langt et kable fra deres udtag og op til loftet uden en antenne forstærker

Kan se inden i yousee´s udtag hvor de har skruet deres kabel på der er en ind og udgang med en dobbelt skrue terminal men skrue delen er ikke monteret i udgangen der er tom  for så kunne jeg jo bare have skruet en kabel på det og trække der op


Det skal helst laves så lidt synligt så muligt da det sidde lige på væggen i min stue og ser ret grimt ud
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad om du gik over til trådløs forbindelser, altså sender fra indgang og så modtagere på de ting du vil bruge. Nul grimme ledninger.
Kan se inden i yousee´s udtag hvor de har skruet deres kabel på der er en ind og udgang med en dobbelt skrue terminal men skrue delen er ikke monteret i udgangen der er tom  for så kunne jeg jo bare have skruet en kabel på det og trække der op

Du kunne jo f.eks. erstatte udtaget med et udtag beregnet til sløjfning i stedet for det udtag du har, som formentlig er et slutudtag. Du sløjfer så dit kabel videre til dit krydsfelt på loftet. Om du skal bruge en antenneforstærker afhænger af signalstyrken. Hvis du kobler en forstærker på, skal du være opmærksom på, at den skal være HF tæt. 

fase
Du kan godt forvente at skulle bruge forstærker på, her hvor jeg bor, er det række huse, bestående af 2 boliger, og nr 2 hus på linjen ind skal alle have forstærker på, trods den korte afstand (ca 10 m)
Vær også opmærksom på at det meste i dag skal laves med dobbeltskærmet antennekabel, da du ellers let kan få digital flimmer på tv.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis