1 streng og pillefyr

Hej 
Nu er jeg efterhånden meget tæt på at købe ejendom. 
I underetagen er der et 1 strengs anlæg, Overetagen er der der 3 radiatorer med 2 streng. 
Hvad er fordelen ved et sådant? Jeg har kun erfaring ned 2 strengs. 
Og der er vel ingen problemer Ift. At skifte oliefyret til et pillefyr? 
Mange tak
Hej  Nu er jeg efterhånden meget tæt på at købe... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft et enstrenget anlæg, dog med oliefyr, men virkemåden er jo ens.
Det virkede upåklageligt, men radiatorerne var også store, det er nødvendigt, for det er kun den øverste ½ del der bliver varm.
Det virker jo ved at det varme vand stiger op, og det kolde trækker ned.

Har man tilstrækkelig tykke rør (mine var 11/4" til et hus på 120m2) og god cirkulation, er der ikke forskel på første og sidste radiator på strengen.
Jeg kørte med en fremløbstemperatur på 55 gr. Hæver man den, bliver det mere effektivt.
Næh den tror jeg ikke på!
End ikke på Lolland kan 15 ha blive til en proprietærgård, selv om de gerne vil give det indtryk!!
Det har en hel masse med jordens bonitet at gøre, og med det strandsand I har der i det nørrejydske, tror jeg snarere der skal et 0 efter de 15. Sorry!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej jeg har en landejendom,der bliver opvarmet med pillefyr på 10 år.Har 1 strengs andlæg,med en rør dim.3/4tommer rør.Det fungerer upåkladeligt,huset er på 140 kvadm.har aldrig manglet varme snarer modsat.
Skrevet af subwoof på 24 okt 2013 22:26
Nitter
Ja det tænkte jeg også, han skriver der skal isoleres op til nutidens standard, etableres gulvvarme i hele hytten.. Beregnet til 650000 kr. Jo tak.. Og hvad så når de får alle folk over på el varme? Afgift.. Jeg tror de er betalt af politikere til at dele deres spil..
Man kan jo se, når alle folk er på træ, afgift..
JA naturligvis. Selv om nogle sværger det modsatte, er politikkere nu ikke sat helt bag en vogn når det gælder den diciplin.

Men ekstra isolering ER nu den mest smarte måde at spare penge på. Og kan folk selv lave alt arbejdet er det jo også nærmest afgiftfri, samtidig vil der tikker penge ind på kontoen hver eneste dag.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis