erfaring med genvening og astma..

Hej alle

er så heldig at have to dejlige piger, begge med astmatisk bronkitis.
og så overvejer jeg derfor at installere genvending i hytten..

er der nogle der har erfaring med dette, gode og dårlige erfaringer eller..?

Mvh Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et genvex anlæg du mener, så tager det frisk luft udefra !
Men indretningen Møbler tæpper o.s.v. har en del at sige også og hvis mor og far ryger så hjælper det ikke noget.
Som Håndværkeren siger kommer man jo langt af vejen med gode vaner.

Anlægget kan også forsynes med pollenfilter - Det skulle gerne give frisk (ren?) luft.

jeg har desværre ingen erfaring med det, men har kun hørt godt om det.
Jeg har selv Genvex, og det giver et kolosalt godt indeklima. Der er aldrig problemer med fugtigheden indendørs. I og med, at der heletiden luftes ud (anlægget kører konstant) får huset den friske luft det skal. Og med genindvinding slipper man for kold luft fra vinduer eller luftventiler.
I mange huse bliver der ikke luftet så meget ud som der faktisk bør blive. Al luften bør skiftes hver anden time, og det får man i praksis ikke gjort uden genvex.
Et mekanisk anlæg kan desuden forsynes med filtre af alverdens slags, så pollen og støv ikke kommer ind.

Udover de ting Håndværkeren nævner, så er der en ofte overset joker, der kan være skyld i astma/bronkitis lignende symptomer. Legionella i det varme vand. Det kommer, hvis man ikke med jævne mellemrum har tilstrækkelig høj temperatur på sit varme vand eller har vandet til at stå stille i længere tid ad gagen. Well, et sidespring ed legionellaen, men dog værd at have i tankerne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis