Udtagning af vinduer

Fjerne elastisk fuge - Jeg skal sætte nye vinduer i imorgen og har taget hul på det idag.. Jeg har savet rundt med en bajonetsav, men kan jo godt se at det er svært at få den elastiske fuge til at slippe væggen. Ydervæggen er meget knubret og det sidder godt fast (og er meget klistret). De enkelte steder, hvor det er mere tørt i det er det lettere at fjerne...

Hvor nødvendigt er det at alt er væk, gør det noget der sidder lidt tilbage?
Og er der et tip til at fjerne det?
Skal jeg save langs vindue - midt i eller langs væggen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej VH,

Skiftede selv vinduer sidste år, så jeg har selv været der, hehe. Jeg ville fjerne så meget så mulig da det giver det pæneste resultat efterfølgende -brugte selv en hobby kniv med lang udtrækkeligt blad og kunne derved skrabe langt det meste af

Det kommer også an på hvilken fuge du planlægger at afslutte med denne gang: ekspanderende fugebånd er ikke så krævende da det hæfter på selve vindueskarmen. Jeg har selv brugt krakaværk og KKh-mørtel og der var det vigtigt at mørtlen fik tegl at hæfte på og ikke gammel fugemasse...var i øvrigt en anbefalelsesværdig oplevelse at bruge mørtel -hvis man, som mig, har lidt tendens til at gratte med fugemasse, er mørtlen meget mere eftergivende og smidig at få til at lægge sig pænt. At det tager noooget længere tid at få mørtlen derind er en anden snak. Og så er mørtelfuge, ifølge mig, meget flottere;-)
Enig med Mads mørtelfuger er meget pænere.

Fugemasse der stadig er flydende i midten kan indeholde PCB, bare så du er oplyst om det.

Skæres nemmest fri med skarpt hobbyknivblad, ved at skære både langs væg og karm, så kan fugen normalt trækkes ud.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis