vinduer uden lysningsplader

ja som emnet måske indikere så har jeg lige fået monteret nogle nye vinduer, min ide var ikke at montere lysnings panel og vindues plade med blot de pudsede væge og så fuge i mellem vindue og væg. Jeg troede det var så nemt men det er nok lidt sværere end først antaget
jeg havde forestillet mig at bruge weber multi 280 og lidt armeringsnet til at pudse hullet i hulmuren op men hvordan skal man mure op til vinduet, skal man sætte et bagstop i og mure op til denne og fuge for resten eller hvordan håber på et godt svar på forhånd tak mvh.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle få af vinduerne hos os har ingen lysninger. Sådan har de altid været, så vi skulle ikke tackle det med hul ind til hulmuren.
Sprækken rundt om vinduet er stoppet med isolering. Udefra er den fuget med mørtel, eller hva det nu hedder ;-). Det er et gammelt hus så det passer til de pudsede mure. Indefra er der fuget med elastisk fuge. JDet var håndværkere der fugee, så jeg så faktisk ikke om der kom fugestop i, men isoleringen sad næsten ud til kanten af vinduerne, så nok ikke. Men jeg er ikke sikker på det, men jeg tænker det må være nemmere at styre en pæn fuge, når man har et jævnt fugestop som underlag. Fugen er ret bred, en god tommelfinger.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
Hej ja det er ved at være lidt tid siden, jeg forsøgte at proppe godt med isolering ind til rammen af vinduet, som jeg så lagde et lag fliselim over og efterfølgende alm puds med kun 1-2 mm til rammen og så efterfølgende fuget dem, detser godt ud men vi får se om det holder  det gik nu nemt uden bagstop jeg har fået taget 5 ud af 20 vinduer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis