Maling til garagegulv?

Hej

Nogen der har gode erfaringer med maling af garagegulv. Har kigget på noget Epoxymaling af forskellige mærker men er ikke blevet klogere. Det der er vigtigt er jo at man ikke skal til at male garagen hvert år bare fordi bilen kører frem og tilbage
LAd mig høre hvad ideer i år evt forbehandling osv.
Det skal gerne være nemt at gøre og at man kan gå på det rimeligt hurtigt bagefter.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er at købe en almindelig gulvmaling. Den skal bare tørre så er den klar. Men Men Men holdbarheden er slet ikke god. Jeg ville anbefale sikafloor fra sika. Der kan i flere af deres gulvmalinger blandes små sten for at gøre gulvet skridsikkert. Det er dog en lidt dyr opgave og det tager noget tid at få lavet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hele to ønsker på en gang !
så er det spørgsmålet om du vil lave noget skod arbejde eller kvalitet, du kan godt bruge en epoxy maling men den skal altså have sin tørretid og afhærdnings til før du bruger gulvet !
Men jeg ville nok bruge lindolie i stride strømme, kogt lindolie, er så godt nok mindst 2 døgn om at tørre i overfladen men det holder rigtig godt på beton da det går ned i denne og binder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du svejser, og bruger vinkelsliber, er et malet gulv ikke godt.

@Håndværker
Kan man holde gulvet rent, hvis det får lindolie?
Vi har nogle klinker, på arbejde som har fået lindolie, der er kommer sorte plamager, som er umulige at fjerne.
Så er de klinker ikke mættede af lindolie ! De skal være helt mættede ligesom et beton gulv skal mættes helt op før det har den ønskede virkning, nogle steder har man også brugt lindolie fernis der er fortyndet og så i rigelige mængder. Det kan da godt være at en epoxy er hurtigere at bruge, men det er noget giftigt stads at have med at gører
Men prøv at give de sorte pletter noget terpentin så det suger ned, og hæld så en go slat molers kattegrus ud over.
Jeg havde engang spildt sort gear olie på et beton gulv, godt med terpentin og så kattegrus i en uges tid, gulvet var renere end da jeg flyttede ind.
men nu har man da også lige en uge til at undvære sit gulv------- epoxy
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for alle de hurtige indput
Jeg mener at kunne huske at Epoxy sagtens kan tåle vinkelsliber gløder, men måske husker jeg forkert. Men det er dog heller ikke så vigitgt, da værkstedet kun har støvbinder på.
Mht Linolie, så er spørgsmålet vel, hvor tit det skal behandles igen?
Jeg hælder nok også mere til Epoxy malingen og tørretiden ligger på 8 timer ved overfladetær og 24 timer ved let trafik. Fuld trafik 5 dage og totalt hærdet 7 dage. Det er så værksteder, lagerhaller m.m.
Det er på vand og mener før det holdt noget bedre før hvor det var skide giftigt og man blev helt skæv af at have hovedet over spanden
Hvis du ikke skal svejse, eller bruge vinkelsliber, er epoxy ok.
Hvad med at lægge klinker i stedet. Glaserede klinker. Lette at vedligeholde og så kan garagen bruges som gildesal ;-)
Det er jeg da næsten 99 % sikker på at Klavil gerne vil have, hvis altså du betaler henrikh29
Fliser er helt klart flot, menskulle jeg tabe et stykke værkstøj så bliver glaserede fliser nok ikke pæne ret lang tid.
Nej jeg tror jeg holder mig til Epoxy malingen. Er vist også den nemmeste løsning og mest holdbare som jeg kan høre her og læse migfrem til
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også