grønne belægninger og Algefri fungerer ikke????

Hej

Vi har ligesom resten af husejere grønne belægninger på vores fliser. Før havde Bilka et produkt der hed universalrens til 39,95 for 1 liter der skulle blandes 1:50 og det fjernede de grønne belægninger uden jeg skulle røre en finger efter jeg havde sprøjtet det på fliserne.
Da det udgik købte vi Borup universalrens som man kan få blandet eller koncentreret, men uden den store effekt.
Så var jeg i Bauhaus i foåret og spurgte der og de anbefalede Algefri fra Ecostyle. Gav det i foråret uden det ændrede noget som helst og har så lige givet det igen for nogle dage siden, men alt er ligeså grænt som det hele tiden har været Har fulgt blandingsforholdene som er 1:10. 
Syntes det er trælst at bruge resourcer på at pumpe og sprøjte og så har det ikke hjulpet.
Nogen ideer om der er et middel der bare fungerer ved brug af en tryksprøjte?


Hej Vi har ligesom resten af husejere grønne... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers prøv med gammeldags brun sæbe.
Smør det på pletten og dæk med husholdningsfilm. Lad det virke i et døgns tid og rens af med rigeligt vand.

Men start lige med at prøve tricket et sted hvor det ikke kan ses, så du er sikker på at det ikke giver skjolder....

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Skrevet af SilverLine på 18 feb 2014 18:58
Hej Lars

Vi har fjernet nogen skoder ved vinduerne, som den tidligere ejer har sat op/malet. Desværre har han også malet dem uden at tage dem ned, med det resultat at der er blevet malet på murstenen bagved. Vi har prøvet det meste for at få malingpletterne væk, dog uden hel. Men du mener at en kaustik soda blanding kunne gøre tricket ?
ærgelig situation. Hvis det er en muret væg gør det ikke skade at prøve, men om det virker kan jeg ikke garantere. Ville nok overveje en højtryksrenser evt. med en sandblæser forsats.
Jeg må prøve når vi når foråret.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også