grønne belægninger og Algefri fungerer ikke????

Hej

Vi har ligesom resten af husejere grønne belægninger på vores fliser. Før havde Bilka et produkt der hed universalrens til 39,95 for 1 liter der skulle blandes 1:50 og det fjernede de grønne belægninger uden jeg skulle røre en finger efter jeg havde sprøjtet det på fliserne.
Da det udgik købte vi Borup universalrens som man kan få blandet eller koncentreret, men uden den store effekt.
Så var jeg i Bauhaus i foåret og spurgte der og de anbefalede Algefri fra Ecostyle. Gav det i foråret uden det ændrede noget som helst og har så lige givet det igen for nogle dage siden, men alt er ligeså grænt som det hele tiden har været Har fulgt blandingsforholdene som er 1:10. 
Syntes det er trælst at bruge resourcer på at pumpe og sprøjte og så har det ikke hjulpet.
Nogen ideer om der er et middel der bare fungerer ved brug af en tryksprøjte?


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja. Borup afrenser det virker. Det skal blandes fra 1:10 til 1:50. Det er det eneste der sælges der virker. Men du slipper nok ikke for at skulle over med en stiv kost bagefter. Det slår jo kun algerne ihjel.
Ecostyle's algefri er et økologisk alternativ og uden den store effekt.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Rodalon skulle også være effektiv, husk at købe den til udendørs, næsten samme pris, som den til indendørs, men dobbelt mængde af det aktive stof.

Jeg har selv brugt et andet fabrikat,med samme aktiv stof som i Radalon, det har virket perfekt for mig.

Men som skrevet længere oppe i tråden, det dræber algerne, men de skal fjernes, med kosten.

Vil de så ikke blive mørke når effekten træder i kraft, så man kan se de er klar til at blive fjernet? Hvis det er grænne belægninger jeg har uden der er desideret algebegroninger, er del vel lige får at man kan skrubbe dem af med det samme eller skal midlet sidde og trække?
Tænker bare at det med en kost kommer til at tage evig tid og stå at feje fra side til side indtil de er væk. Man kunne da få noget engang regnvandet fjernede af sig selv
det er stort set det samme virksomme stof i alle algefjernere, benzalkoniumklorid, så det er jo bare at købe den version, der har den bedste pris i forhold til koncentrationen.
alternativ kan man jo også bare købe en dåse kobbersulfat i matas og lave algefjerneren selv. 
men som andre skriver, de døde alger skal under alle omstændigheder stadig fjernes.
En kop kautisk soda til 10 ltr. vand. Sprøjtes eller vandes på fliserne. Det gør dem basiske (som de var da de var nye) og algerne kan ikke vokse på dem mere.

Men rent lovgivningsmæssigt, må man ikke bekæmpe alger på den måde, da kautisk soda ikke er godkendt til algebekæmpelse. Men du må gerne "vaske" dine fliser i det.
hvor ofte skal de sprøjtes med den blanding eller vaskes for at algerne holdes væk. Hvad med huset, fungerer det også der eller bliver de noget skidt hvis der skal males bagefter? (huset er vandskuret)


Mht Egehøj-Fliserens : så ser det ikke ud til det kan skaffes mere. Deres side er lukket ned
Jeg plejer at se resultaterne efter lang tid, det kommer ikke på et par dage.

Tror du skal op i blanding og sprøjte meget mere af produktet på.

Det er også en god ide, at gøre det, når der allerede er fugtigt i vejret og overskyet, så det bliver liggende længe og virker.

Jeg plejer at søbe det fuldstændigt ind og masserer med en blød kost. Det virker.

I øvrigt også på taget (der kravler jeg så ikke lige op med en blød kost)

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Kaustik soda er som anført herover en stærk base, og den kan anvendes til meget. En af dem er som som malingfjerner....
Så brug den ikke på olie eller plasticmalede overflader, det være sig træbeklædning på hus, eller tagplader, der har eller har fået en overfladebehandling.
Hej Lars

Vi har fjernet nogen skoder ved vinduerne, som den tidligere ejer har sat op/malet. Desværre har han også malet dem uden at tage dem ned, med det resultat at der er blevet malet på murstenen bagved. Vi har prøvet det meste for at få malingpletterne væk, dog uden hel. Men du mener at en kaustik soda blanding kunne gøre tricket ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også