Hvilke montageskruer til fodpaneler

Jeg har tænkt mig at sætte fodpaneler fast med montageskruer, men er i tvivl om hvilken type jeg skal bruge (og især hvor lange).

Hvad vil i mene er bedst: http://www.carl-ras.dk/e-shop/befae...montaflex/

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Svært at svare på når man ikke kender de nærmere forhold, men hvis det ikke er alt for bulet og skævt, kunne du også overveje at lime dem op.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/kemi/...onslim293/

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg har brugt akrylfuge til at sætte mine fast med..

Mvh Mærsk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad er underlaget de skal sættes fast i ...?
De skal sættes fast i mursten - og det er i den grad bulet og skævt. Derfor har jeg fravalgt at lime det (eller bruge akrylfuge).

Mvh
Søm dybler kunne være løsningen.
www.harald-nyborg.dk/p7661/fischer-...0mm-100stk


Jeg har også brugt NKT Montaflex skruer, der hvor jeg har kunnet ramme murstenene, de har et lille hoved, så de er ikke så synlige. (du skal forbore med et lille murbor 3mm som jeg husker)
Montafix skruer er meget hårde, og kan skrues direkte ind i stenene i det forborede hul.
(som med karmskruer)
Køb nu dem med Torx, dem med stjernekærv er besværlige.
www.10-4.dk/varer/products/view/29411
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har brugt sømdübler, de steder hvor jeg har skulle trække mine fodpaneler ind til en skæv væg. Det kræver selvfølgelig et lidt større undersænket hul til hovedet, men det tager ikke længere tid at spartle dem end små huller, så det er ikke så afgørende.

Steder, hvor de ikke skulle trækkes meget ind, er de bare sømmet.
Jeg har lige sat 42 meter fodliste op med karmskruer fra Harald Nyborg -Forbor og træk skruen helt ind i træet! De kan sagtens trække fodlister ind til væggen, selvom væggene er lidt skæve (taler af erfaring) - jeg valgte bare at smide en karmskrue i midten pr. 50 cm, og de holder sig fint på plads efter 6 mdr:-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også