Dialogbokse

Jeg har nogle irriterende dialogbokse, som jeg ikke kan dræbe.

Hver gang jeg starter min PC, åbner Stifinder på næsten fuld skærm uagtet at jeg ikke ønsker det.

Endvidere kommer der en forespørgsel, om jeg vil tillade, at følgende program foretager ændringer på computeren. Det er så et værktøj til hjælp ved udviklingen af tjenester til WindowsNT og det er godkendt udgiver: Microsoft Windows. Det skal jeg sige ja eller nej til, hvor nej er fremhævet. 
Jeg har nu i lang tid svaret både nej og ja adskillige gange, og de sidste mange gange, efter at jeg er logget på Internettet.
Den dukker op HVER gang jeg åbner min PC, og begyndte efter jeg installerede en Garmin GPS, uden at jeg nødvendigvis kæder de 2 ting sammen.

Er der nogen, der har en ide om, hvorledes jeg kan undgå disse?

Jeg har også en 3. som jeg ikke kan gengive pr. hukommelse, før jeg næste gang starter min PC, så den må komme i 2. ombæring!

Med venlig hilsen
ktm

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bedste bud til være, at se om der ikke skulle være et gendannelsespunkt fra før du installerede gps'en.
Alternativt ville jeg nok bare slette alt på maskinen og lægge det ind igen.
Problemet er, at der er en masse skrammel, der sniger sig ind i computerens startrutine. Nogle af den er gode nok, Virusscanneren etc. Andet er noget bøvl. Der er f.eks ingen grund til at ens PDF-reader skal ligge klar i baggrunden altid.

Jeg ved ikke, hvordan man kommer direkte til det i Windows, men der er bl.a. et program fra Periform, der hedder Ccleaner, som er godt til at se disse skidderikker. Problemet er, at man kan komme til at lave en masse knolderik, hvis man afstiller noget forkert.

Hvis du har mod på det, så kan du installere programmet og gå til Værktøj => Opstart.
Her kommer der en liste over alt det der starter op sammen med Windows.
Ved at dobbeltklikke på en linie skifter du dens status mennem Yes og No til at starte op sammen med computeren.
Lad endelig være med at sletter, men nøjs med at sætte dem inaktive. Så kan de stilles tilbage igen.

CCleaner har en masse gode funktioner, men man skal lige være obs på, hvad man laver. Den kan i værste fald gøre computeren ustabil eller det der er værrer.

Det er ikke nødvendigt at slette hele computeren og geninstallere den igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Dette blev resultatet af en Ccleaning, dog uden at gennemføre projektet. Det turde jeg simpelt hen ikke!

Kb Filer

IE Midlertidige internetfiler 225.000 20.001

IE Historie 912 10

IE Cookies 67 296

System Tøm papirkurv 9687 12

• Midlertidige internetfiler 458806 2202

• Hukommelsedump 560964 51

• Windows log filer 33166 28

• Windows fejlrapportering 233479 826

Google Chrome Internet cache 196653 1185

• Internet historie 866 23

cookies 9067 1617

• Session 102 4

Programmer Adobe Acrobat10.0 9 1

Programmer Open Office 3 37 1

Multimedie Adobe Flash Player 1 10

Multimedie MS Silver Light 3 8

Multimedie Quicktime player cache 3 2

Windows MS anti malware 4794 656

Windows MS search 1024 1

Windows MS security client 3806 6

Er der nogen med erfaring ud i dette, der tør give et bud på, hvad man kan risikere at slette?
Hvordan undgår man, at det der ikke skal slettes ryger med i købet?
Jeg har tidligere haft triste erfaringer med at slette cookies

PFT

Med venlig hilsen
ktm

Ude i venstre side af Ccleaner er der nogle symboler. Et af dem hedder værktøj. Når du trykker på den kommer der nogle trykknapper. En af dem hedder Opstart. Når du trykker på den kommer der en liste op med de funktioner, der starter sammen med Windows.

Hvis du kan finde en, der hedder noget med Stifinder eller Pathfinder, så kan du prøve at dobbeltklikke på den, så de skifter status til Nej.
Tilsvarende med den der spørger til, om du vil tillade udviklingsværktøjet at lave ændinger. Hvis du kan finde noget på listen, der ligner navnet fra dialogboxen, så prøv at skifte status til Nej.
Når du kigger ned over listen kan det være der er andre programmer, som du ikke har brug for at få åbnet sammen med opstart af Windows. Det kan være Skype, Messenger, Google Toolbar f.eks. Dem kan du også sige nej til. Det gør opstarten hurtigere.
Når du genstartere maskinen kan du se om det har hjulpet.

Undskyld et lidt korte og hurtige svar, men jeg er blevet arbejdsramt i Lillebælt.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er der nogen med erfaring ud i dette....

Jeg bruger CCleaner dagligt, så jeg vover et bud
Resultatet viser viser en oversigt over tidligere besøgte hjemmesider, senest åbnede dokumenter, gamle søgeresultater......etc.
Jeg synes ikke der er nogen grund til at de ligger og flyder, så jeg fjerner dem dagligt når computeren lukkes.

Jeg har tidligere haft triste erfaringer med at slette cookies....

De kan bl.a. indeholde dine logind oplysninger til diverse hjemmesider, men bruges også til f.eks. at tilpasse de reklamer du får vist på div. hjemmesider.
Vil du gerne beholde dem, kan du fjerne fluebenen ved Cookies i venstre side af CCleaner. Det skal gøre ved alle dine browsere (Rens > fanerne Windows og Programmer) og klikke Analyser igen.
Du kan også manuelt frasortere dem du ikke vil fjerne. Det gøres i Indstillinger > Cookies hvor du flytter dem du gerne vil frede over i højre side.

Vedr. dine opstartsprogrammer, kan du evt. gå til Værktøjer > Opstart, klikke på Gem som tekstfil.... og kopiere resultatet herind, så vi kan se om der er noget der springer i øjnene.

Mvh Regmos
Tømrer emeritus
Mange tak for forslag, som selv i mit uvidende univers giver mening.
Opskrifterne er udskrevet og klar til forsøg.
Jeg er for tiden forladt af Hustru og hendes PC. Dvs jeg har ingen mulighed for at komme på nettet og hidkalde hjælp, hvis mine forsøg går helt galt. Jeg må vente, til hun igen dukker op om en uges tid, før jeg går til sagen, og så ved hun også lidt mere om sådanne sager end jeg.!!
Jeg vender tilbage.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis