ekstern hardisk er i udu

Jeg har en WD MY PASS PORT 071A USB DEVICE som er 1,5 - 2 år gammel

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig til at kunne åbne min eksterne harddisk. Jeg kan ikke se mine billeder .Jeg har lagt alle mine billeder/videoer på den så det er øv. Når jeg tilslutter den til usb stikket på computeren så kører den, lyser, men intet andet sker. Nogen gange kommer der en meddelelse med "datafejl: cyklisk redundanstjek" andre gange sker der ingenting andet en der er gul trekant på ikonet, når jeg er inden i "enheder og printere". Kan ikke finde drivere så måske det ikke er det.

Er der nogen der kan hjælpe mig ??????
jeg er ikke så meget inde i computere, men håber jeg har gjort mig forståelig

Hilsen Jane
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv følgende:
1. bruge et andet USB kabel til den
2. sætte det til en anden USB port på samme computer
3. sætte det til en anden computer
4. køre checkdisk og have tilvalgt, at den skal reparere dårlige sektorer - NB denne løsning kan betyde tab af data
Det kan være en mulighed at komme harddisken i fryseren (husk den skal i en plastpose)
Så kan man sommetider, komme i kontakt med den igen.
Det er ikke noget der skader din harddisk yderligere, så det er et nemt forsøg.
Men hav mulighed for at gemme dine data, et andet sted (eks. pc'ens harddisk)

Hvis det er meget værdifulde filer, kan du få et firma til at redde dine data, men det koster jo nok lidt. (nok 1000-1500 kr.)
Inden du begynder at eksperimentere og reparere, så skal du sørge for, at du har et sted du kan kopiere alle data over til, når/hvis du får liv i disken. Det kan være, at du kun får adgang til den en gang, og så gælder det om at få det vigtige ud på en anden disk.

Jeg er ikke sikker på, hvor meget du an se til disken.

Hvis du går ind i Start => Computer, kan du så se disken på listen?

Hvis du kan se disken, hvad sker der så, når du dobbeltklikker på den?

Hvis du sætter den til en anden computer, hvad sker der så? Begynder computeren at finde en driver til enheden?

Jeg kunne faktisk have mistanke om, at der er sket noget med det kabinet selve harddisken sidder i. Ofte kan kabinettet liukes op og selve disken kan tages ud og sættes over i et andet kabinet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for svaret

Når jeg sætter ekstern i  usb begynder den at lyse og "kører" men mere sker der ikke.

Heller ikke når jeg dobbelt klikker på den via start. der står lokal disk, men det må være den. Der kommer en meddelelse at jeg skal formatere den for at bruge den.
Hvis jeg går ind gennem  enheder og printere kan jeg se den med gul trekant, altså en fejlmeddelse. Har forsøgt at at kører den igennnem uden resultat.
Den kan ikke finde drivere og det har jeg også ledt efter uden resultat. Får besked om den er opdateret
Kan heller ikke se den på anden pc
Men tak for hjælpen, nu er det prøvet
Hilsen Jane
Annonce
Hej Jane.
Fortvivl nu ikke helt, for der er stadig den mulighed at du kan gå til en butik der reparere computere. De er ofte så dygtige at de kan hive det frem enten fra din externe harddisk eller på den stationære du har brugt til at fylde billeder over på den externe med.
For selvom du har slettet dem på den stationærer, så ligger de der stadig, de er bare gemt godt af vejen, og der skal en virkelig dygtig pc arbejder til at hive dem frem igen.
Mange brugere af computere tror at når de har slettet noget fra deres computer så er det væk for altid, det er ikke tilfældet. Alt hvad du fortager dig på en computer bliver gemt dybt nede i den.
Men jeg håber så at du nu har lært at du skal brænde dine billeder over på cd eller dvd skiver, de holder bedre på dine ting selvom de heller ikke holder evigt.
Har du en mulighed for at tage harddisken ud af kabinettet og slutte den til din computer som et internt drev? Årsagen til din fejlmelding kan ligge i USB tilslutningen.
Det er min erfaring, at det kan hjælpe at tage harddisken ud og tilslutte den som et internt drev i computeren. Du har ikke oplyst om du bruger en bærbar- eller en stationær computer.
Såfremt du tør betro mig din harddisk, skal jeg gerne prøve at finde/genskabe dine billeder, men du må ikke bruge disken inden filerne er genskabt.

fase
Du kan også prøve om linux kan se dine filer. Det gør du ved at fremstille en CD/USB nøgle, og starte computeren fra den. Det er ganske gratis og ikke særlig svært.

Vejledning i fremstilling af USB

Link til YUMI

Vælg den linux der hedder Wary Puppy Linux, den kører uden problemer på de fleste computere.

Spørg bare hvis du vil prøve dette, så kan vi prøve at hjælpe dig igennem processen.


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis