Elinstallation: Etablering af ny fase trukket fra underbo

Hej LDS

Jeg håber, jeg har postet i det rette forum - ellers beklager jeg

Vi har lige købt en lejlighed på 3. sal og har i den forbindelse besluttet at få installeret en vaskemaskine og en tørretumbler i køkkenet.

En elkyndig har kigget i vores på vores HFI-relæ (Hmm) og konstateret, at vi ikke har "grupper nok", og at en udvidelse med flere grupper kræver, at der bliver ført en yderligere "fase" op i vores lejlighed.

Såfremt en af mine underboer har en yderligere fase, har jeg fået oplyst, at det vil være muligt at trække en ledning gennem kabelkassen, der løber gennem etageadskillelsen, fra den pågældende fase op til min lejlighed på 3. sal, således at der etableres det yderligere antal grupper i min lejlighed.

Mit spørgsmål går på, om min underbo ved at "lægge fase til", at jeg kan udvide eltilførslen til min lejlighed, bliver begrænset i sine fremtidige muligheder for at foretage yderligere elinstallationer i sin lejlighed?

Mvh

Lefthands
Hej LDS Jeg håber, jeg har postet i det rette... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu bor du jo også i nærheden eller i Svendborg, prøv at komme ud på landet her ovre på Jyllands siden, der findes desværre mange gamle meget dårligt el udstyrede lejligheder.
Jeg boede i mine unge dage i Svendborg nærmere betegnet " Darling street" hvor jeg havde en lejlighed, der var al el til belysning ført langs loftet på to ledninger der sad på porselæns klokker, og det er da godt nok kun 40 år siden. Sikringen var på ( så vidt jeg husker ) 6 amp. Med en elmåler der til tider larmede som et tærskeværk.
Der er også sket meget på 40 år. Dog er jeg stødt på enkelte klokke installationer som du referere til. Men det er heldigvis noget som burde være aflivet de fleste steder efterhånden.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis