Renovering af dræn

Hej LDS medlemmer

Jeg står i den situation at det sivedræn der går gennem min grund formentligt skal skiftes.

At skifte sådan et dræn formoder jeg ikke ville være den store udfordring for en entreprenør, hvis det ikke lige var fordi at der over den en halvdel at mit dræn senere er gravet jordslange ned til en varmepumpe, og den anden havldel mere eler mindre en under en terrasse

Jeg vil derfor høre om der er nogle heri dette forum der er bekendt med om det kan lade sig gøre at "skyde" nye dræn mellem de dræn brønde der allerede findes på min grund, der er ca. 25m mellem drænbrøndene.

Har hørt at det evt. er muligt af "skyde" gennem de gamle lerdræn (og derved sprænge disse) hvorefter det skulle være muligt at "trække" ny drænslange mellem brøndene.

Er der nogle her på dette forum der kender til metoder til at skifte gammelt lerdræn med nyt plastik, uden at man behøver at grave op i hele drænets længde.

Jesper 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan sagtens lade sig gøre, enten ved styret underboring, eller en luftdrevet jordraket, prisen er så en anden snak end bare at grave.
Det skal være styrbar hvis der er jordvarme. Har hørt om flere forliste raketter rundt om i landet. Hvis den rammer en sten er det ikke nemt og vide hvor den bliver af jo.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også