Skurvognen!

Hej. Jeg står overfor et projekt, at bygge en eksisternende skurvogn om til lydstudie. Jeg har skraldet den helt ned indvendigt, og skal nu igang med at bygge den op igen. Der er tre vigtige faktorer, Varmeisolering, lydisolering (ud ad til) og akustik (indvendigt). Facaden er af træbeklædning. Spørgsmål....
Ift. varme og lydisolering, vil det så være en fordel at sætte et bitumenmateriale op (fx. ondulineplader) på facaden indvendigt, herefter rockwool, osv. Jeg tænker at en ondulineplade kan erstatte vindpap, og samtidig virke både varme og lydisolerende, samt give lidt luft imellem facaden og isoleringen. Måske løsningen er en smule dyrere end ordinær vindpap, men det ville være ok. Ondulineplader? 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HÆ HÆ ! men ligemeget hvor meget du isolerer mod lyd, hvad så med vinduer og den dør du skal ud og ind af ? Selvom du laver alle mulige foranstaltninger i dine vægge vil vinduer og døren være det svageste punkt. Og nej det duer ikke med ondoline plader med mindre de er flade. Vinduerne skal have mindst tre lag glas med 5 cm. imellem døren skal laves som to døre hvor den ene lukker indad og den anden ud af,  med mindst 10 cm. hulrum ud over en dør tykkelse på mindst 8 cm. da der skal være plads til hårde A bats som indmad i dørene. Det skal væggene iøvrigt også isoleres med i mindst 15 cm. tykkelse. Der bliver ikke meget plads i den vogn.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis