Glasfiberrør 33 mm indvendig Ø - kort stykke søges.

Hej derude

Mon der ikke skulle være een som har en stump glasfiberrør liggende - eller som ved hvor man skaffer det. (kul eller kevlar er også fint)

Jeg har googlet alt om kulfiberrør til drager og modelbygning og cykelstel og flagstænger - og bådudstyr, men enten er det for småt, eller for stort.

Længden skal være ca 20-30 cm og indvendig diameter 33-34 mm.
Godstykkelsen 2-3 mm.

Jeg skal bruge det til at lave en delbar pagaj til kajak.

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det tror jeg da jeg kan hjælpe dig med, jeg har sådan en mast fra en af de der stryge brædder de unge fiser rundt på vandet med. Den er da godt nok lettere konisk med det skulle vel ikke gøre noget.
Men almindeligvis brugte man et stykke messing rør til den slags.Faktisk to stykker der kunne gå ind i hinanden da træ udvider sig når det bliver vådt og så er den umulig at skille ad igen.
Monstro ikke et stykke alu rør kan bruges i stedet for messing ??   Det er nok det, der er nemmeste at finde/bjerge i vore dage.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 18 okt 2013 22:50
Kunne det sikkert Nitter, men så skal det være den saltvand bestandige type, da netop en pagaj virkelig bliver våd ved brug. Og det er saltvand.
Et stykke rustfast A4 rør, kunne også være en mulighed, ellers må trådstarteren jo selv støbe sig et glasfiberrør.

Nogle villatelte har rør af kulfiber, måske det var en mulighed?
Rustfri 1" Iso rør måler lige faktisk 33,7 udv. de ma da lige være sagen,det kan fås hos enhver ordentlig smed (Læs Rustfri smed )

Tim  

Annonce
Rustfri 1" Iso rør måler lige faktisk 33,7 udv. de ma da lige være sagen,det kan fås hos enhver ordentlig smed (Læs Rustfri smed )

Tim  

x 2 ???

Tim  

Nej det er ikke altid lige nemt, når musen bliver så gammel at den begynder og ryste på poten.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak - tak - tak Jamen det er da fantastisk så hjælpsomme i er allesammen.
----og så hurtigt.

Først så må jeg indrømme at jeg ikke havde tænkt mig om - det med træ der udvider havde jeg ikke haft på lystavlen.
Dermed bliver det jo noget med to rør som skal passe ind i hinanden.

Jeg kan støbe den ene del og dreje det af (evt konisk) og støbe en del 2 udenom - men det bliver jo lidt af et projekt, når jeg ikke har en ordentlig drejebænk, og skal køre rundt for at få det lavet.

Jeg fandt en fabrikant mere Carbotech som lavede glasfiber-ting - og så må vi se om har tid til at hjælpe med noget fra skrot-kassen?

Og ellers så kigger jeg på alle slags plastrør, så jeg kan finde noget at støbe på en dag.

Tak for alle gode råd - og hvis nogen har en ekstra- fiks løsning til hvordan man laver samlingen, så vil jeg gerne høre det.

mvhA

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis