Åben ballofix ingen vand.

Hej

Jeg har lige købt en bordopvaske og tilsluttet den. Da jeg åbnede for vandet på ventilen under vasken kom der ingen vand ud. Bliver jeg nødt til at finde en VVS'er eller er der nogen der kender et godt fif til at fikse det?

Selve vandrøret har et lidt specielle T-stykke, der sidder på et vandrør der går igennem alle opgangens lejligheder så det er ikke lige til at tømme for vand.

Her er den lidt specielle tilslutning:

Hilsen
Jeppe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej..
Sikker på du åbner ventilen ?? det kan ske at du bare drejer på "knappen" sker ofte at det kun er den du drejer og ventilen ikke Åbner.. ?
Hvis du kan se ventilen åbner.. er det nok fordi der ikke er boret hul ind i det faste vandrør.. det er en opspædnings studs.. meningen er så man åbner ventilen bore et hul ind i røret, bliver ret våd, fjerner bor, og lukker ventil..
Hvis det er det du skal til, vil jeg råde dig til først at have styr på hvor du lukker for alt vandet, hvis det går galt ;-)
M.v.h. Jan J
Der er åbnet for selve ventilen eller der er hvertfald drejet på den. Jeg har haft taget det sorte håndtag af og brugt skruetrækker.
Har i ikke en varmemester/vicevært i ejendommen ? Prøv og spørge ham om der overhovedet er vand i røret.  

Under alle omstændigheder er det udlejer der skal sørge for at ejendommens installationer er i orden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Efter din ballofix ser det ud til der sidder en kontaventil. Den kan godt have sat sig fast. Prøv at skrue den af og åben ballofixen derefter. Hvis der kommer vand, skal du så bare sætte en ny kontraventil på.

Hvis det ikke virker, så er det du har siddende er en lyn tee/anboringsbøjle. Noget i denne retning:
http://www.vvs-eksperten.dk/index/lyn-tee-1-1-4-1-2-p1720

Som helja er inde på, er den spændt på røret, og derefter er der boret et hul. Hvis udtaget ikke har været brugt i en årrække, er hullet sikkert groet til med skidt og rust. Så det skal fjernes ved at bore hullet op igen.
Hvis du kan lukke for hovedhanen, burde det ikke være så vanskeligt, og du får ikke ret meget vand i hovedet, hvis du sørger for at tømme røret ved at åbne for en vandhane højere oppe på røret.

Men start med kontraventilen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis