Armatur i badeværelse


Min VVS'er har lige opsat et brusearmatur, men synes at det er lidt for langt ude fra væggen. Jeg har lige vedhæftet et billede, hvad synes I? Der er ca. 1cm luft mellem bolt og rosetten.

Per

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ommer, han har ikke haft lyst til at skære lidt af nippelrørene til med nedstryger, det burde han. Men det koster dig jo et ekstra kvarter! :-)

Elektronikteknikeren
Skrevet af nanoben på 18 okt 2013 11:44

Min VVS'er har lige opsat et brusearmatur, men synes at det er lidt for langt ude fra væggen. Jeg har lige vedhæftet et billede, hvad synes I? Der er ca. 1cm luft mellem bolt og rosetten.

Per



Det har som sådan ikke nogen betydning, men pænt er det jo ikke.. Jeg ville ringe til vvs'eren og bede ham komme ud og lave det om.

Som Gregeren skriver er det sandsynligvis dovenskab der har gjort at han ikke lige gad at gå ud i bilen for at hente et nippelrør der passede eller at han ikke gad at skære den til..

Mvh Mærsk

Man må ikke opfordre til " ulovligheder "

Men jeg tror nu nok jeg ville lukke for vandtilførslen og save de 8-10 mm af og sætte armaturet på igen. Pas på ikke at save for meget af - så kan pakningen ikke tætne det nok.

Men som nævnt er det noget en VVS-er skal lave.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Har også overvejet det. Men synes at jeg har betalt rigeligt til det VVS firma, så jeg vil ikke selv rode med det. 
VVS firmaet har nu kommenteret på min henvendelse
____________________________

Problemet er at de koblingsdåser der er monteret i væggen er monteret meget skævt.

Ved brus af jeres rosetter for at dække dåsen kommer excentikkeren skævt ud af rosetten for at den kan monteres på armaturet.
Da vi ikke har lavet installationen i væggen kan vi ikke hæfte fordi at det er skævt.
____________________________

Nu skal jeg have fat i muren, som har lavet en ny væg i gasbeton, men ikke sat dåserne ordenligt. De er nemlig blevet placeret en gang på den bagvedliggende væg, men de fandt efterfølgende ud af at de måtte opbygge en ny. Så muren har sat dåserne forkert.

Men jeg er i tvivl om det er mig som er for sippet eller om man ikke kan forvente at sådan noget er i orden?

Vi har netop valgt det dyre armatur og den type rosetter for at det skulle være pænt at se på, og samtidig har vi, af samme grund, valgt et murefirma med godt renommé og deres samarbejdspartnere. - hvilket vi så også har betalt for.

Er jeg sippet eller mener i at jeg godt kan bede dem om at lave det om, eller i det mindste kompenserer for det økonomisk.
Annonce
Jeg synes godt de kunne save lidt af de nippelrør (men det er nok ikke en faglig korrekt metode, det kan nemt blive skævt, og dermed utæt), eller i måske finde andre rosetter, der dækker bedre.
Problemet med de skæve koblingsdåser, kan vvs firmaet jo ikke stå inde for.

Den ultimative metode, er selvfølgelig, at få koblingsdåsen monteret korrekt.
 
Men de burde jo have forelagt problemet for dig, så i sammen kunne finde en løsning.

Har du selv leveret amaturet?

Så få dem ud at lave det om, på den ene eller anden måde.
At forlange penge tilbage, bliver det jo ikke kønnere af.
Du burde faktisk have haft VVS-eren til at placere de dåser ordentligt for mureren. Tror ikke du får noget ud af mureren - han vil sige at dåserne ikke var placeret korrekt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det bør VVS'eren rette.. Jeg ville personligt heller ikke betale ham for det, da jeg ville opfatte det som at hans oprindelige arbejde var fejlagtigt. Hvis han nægtede det, så ville det være sidste gang han blev brugt.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Skrevet af illio på 26 okt 2013 13:05
Det bør VVS'eren rette.. Jeg ville personligt heller ikke betale ham for det, da jeg ville opfatte det som at hans oprindelige arbejde var fejlagtigt. Hvis han nægtede det, så ville det være sidste gang han blev brugt.

Hvis VVS'eren ikke har placeret indmuringsdåserne, kan han da på ingen måde klantres for en skæv placering. Men montøren kunne godt have lavet tilslutningen pænere (mindre af stand til rosetten).

fase
Hvis han ikke har nævnt at resultatet bliver ringere pga. forkert udgangspunkt, så jo, så kan han sagtens klantres.

Håndværkere har ikke en særlig ret til at lave et dårligt stykke arbejde.. det kan ingen andre private erhverv tillade sig ustraffet. Så der gælder naturligvis samme standard. Lever det ikke op til hvad der er rimeligt og/eller aftalt, og er du ikke blevet informeret på forhånd om problemer, så er det VVS'ens problem.

Hvis VVS'en vil undgå ansvar i sådanne situationer, så må han informere om det dårlige forarbejde og få accept til at udføre den dårligere/grimmere løsning, eller også må han nægte at lave arbejdet før kvaliteten af forarbejdet forbedres.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis