varmeflytning (termostat)

jeg vil lave varmeflytning fra brændeovn og ud i entré (rum uden radiator)

... jeg har købt Harald Nyborg sættet til 1400... men termostaten tænder når den falder under en hvis grad....  jeg ville meget gerne have en som tænder når temperaturen STIGER over en hvis grad... således den kun tænder når brændeovnen er varm nok...... findes en sådan termostat ? ... og hvor ?

Martin
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skynd dig hellere ned til Onkel skrald og få den termostat byttet. Den er af den forkerte type og burde aldrig være leveret med sættet.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvilken termostat er der tale om?
På nogle typer kan man selv vælge om den skal hhv. tænde eller slukke ved en bestemt temperatur.
Jeg ønsker en termostat som tænder, ved omkring 25 grader...og slukker igen når temperaturen kommer under 25 grader (den skal starte en blæser når temperaturen kommer over de 25 og slukke når den kommer under)
Der er diagram....men intet jeg har styr over


Kan man sende billeder her?
Skrevet af martin34 på 18 okt 2013 16:51
Jeg søger en alternativ....

...men hvad mener du med forkert?
At termostaten slutter (tænder) over en given temperatur i stedet for at bryde (afbryde).

De 25 grader du ønsker på termostaten, vil jeg personligt mene er for lidt, men det kan diskuteres. Måske en variabel i sidste ende vil være at foretrække  ?? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg skrev omkring 25

...den fra Harald kører 10-30...men det jeg søger er som skrevet en termostat der tænder over en hvis grad, og slukker når den ryger under
Skrevet af martin34 på 18 okt 2013 19:36
Der er diagram....men intet jeg har styr over


Kan man sende billeder her?
Men det er muligt at hæfte billeder til dine indlæg. Du trykker på knappen "Tilføj svar" og så åbner du den linie der indeholder "vedhæftede filer" under skrivefeltet. Der kan du hæfte billeder til/på. 

Og så er der jo en fin anledning til at øve dig med det diagram, du har. Det kunne jo være H.N.'ses leverandør ikke kan finde ud af at ramme de rigtige huller/stik.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Øh, er det sådanne en termostat du har:  www.harald-nyborg.dk/pdf/9801.pdf     ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis