Nyt gulv i badeværelse

Hej.

Jeg har for nylig købt et hus, hvor der "desværre" er en rørskade i gulvvarmen på gæstetoilettet. Den gamle ejer var klar over dette og havde meldt det til forsikringen og det er der som sådan ingen problemer med. Den gamle ejer ville dog ikke begynde at sætte sit eget præg på et evt. nyt badeværelse før et salg.

Nå, men forsikringen er kommet frem til at de minimum vil betale for at få lavet rørskaden, et nyt betongulv samt nye klinker, da de gamle ikke kan skaffes længere og derfor er en reparation ikke mulig.

Sagen er den jeg selv er uddannet murer og gerne selv vil i gang med badeværelset, det er også helt ok med forsikringsselskabet og jeg modtager penge i stedet for at få arbejdet udført af andre.

Men hvilken pris skal jeg være tilfreds med at få, for selv at lave det? Det ligger jo lige til mig at lave det meste selv bortset fra VVS.

Badeværelset er 2,25x1,85, altså lidt over 4m2.

Er der nogen der har erfaringer med sådan noget, eller tips til hvad jeg kan gøre inden jeg kontakter forsikringsselskabet?

Ps. Forsikringsselskabet er et lokal velset firma.

Pps. Meningen med det hele er selvfølgelig at jeg kan få et helt nyt badeværelse uden selv at lægge for mange penge i. Bare et pænt gæstetoilet uden noget prangende.(Materialer købt i Bauhaus, silvan osv.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm... Godt spørgsmål... Ved faktisk ikke om forsikringsselskabet har en reduktionsprocent, fordi du er fagmand. Hvis ikke, så burde du vel selv være den bedste til at bedømme det... (Antal timer x timeløn) + materialer...

Mine svigerforældre købe sommerhus sidste år - og der var lavet noget ulovlig afløb på badeværelset, som ikke var angivet i tilstandsrapporten. Der sendte forsikringsselskabet bare en af de håndværkere som de samarbejder med, og så vurderede han hvor meget det vil koste at udbedre.

Men forsikringsselskabet kan vel svare på, hvor meget de reducerer hvis du selv laver det...
Er det ikke bare og indhente en pris fra et firma? Så får man jo en ide om hvad det vil koste, og så er det jo bare super du selv kan og spare nogle penge?

Prøv og hør de mester hvad han ville tage for at lave det hvis han skulle lave det fra forsikringen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har forsikringsselskabet ikke en fast timepris for den slags? Hvor du laver regnskab over dit tidsforbrug og får betalt pr. time? Sådan synes jeg i hvert fald tidligere at have hørt det fungerer.
Jo, de har normalt en sats for eget arbejde, dvs. man får for x antal timer a pris + materiale omkostninger og ikke mere.
For en del år siden skiftede jeg selv et toilet, der var revnet i skålen ( det var dengang det var moderne med fisgrønne toiletter )

Kostede mere end dobbelt så meget som et alm. hvidt.

Jeg dokumenterede hvad det kostede fra en hjemmeside og fik uden problemer beløbet fra forsikringen - fik så ingen penge for at skifte det selv. At det så skiftede farve til hvidt ændrede ikke på det udbetalte beløb.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Koludabyg har ganske ret. Der er en fast tarif for eget arbejde i forbindelse med forsikringsskader (som jeg ikke lige kan huske, men mener det er omkring 150-200 kr.). Den er bl.a. fastlagt for ikke at få skattemæssige konsekvenser. Kunsten er derfor at få taksator til at acceptere så mange timer som muligt.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Tak for svarene allesammen.

Nogen der ved om forsikringen betaler for en gulvkonstruktion anno 2013? Eller de blot skal lave et tilsvarende som det der blev lavet i 1973? Spørger selvfølgelig taksatoren, men nu er tråden jo oprettet.

Vh. Henrik.
Som udgangspunkt dækker forsikringen ikke forbedringer, men hvis det gamle badeværelse var opført lovligt efter det dagældende bygningsreglement, dækker forsikringen eventuelle nye krav i nuværende bygningsreglement.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Okay.

Jeg ved ikke om badeværelset er opført efter daværende bygningsreglement.

Men jeg tænker mere, f. eks vil man jo i dag grave ud til typisk 300mm isolering og hvad med en vådrumsmembran?
De vil kun betale for at genskabe det som før skaden, dvs. efterisolering og vådrumssikring vil de ikke dække, da dette ville være en en bolig forbedring.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også