Hjælp: VOSS induktionsplader vil ikke altid tænde

Hej 
Først, tak for et fedt forum og til alle jer herinde

Vi er så heldige,  selv at kunne lave vores eget køkken, hvilket har givet os friheden til at vælge noget lidt mere lækkert hårde hvidevarer, så den skulle bare have fuld gas

Som kogeplader faldt vores valg på Voss induktions plader 2x3 stk. med fingertouch og med 2 bordemhætter i mellem dem.
Hver kogeplade deler en 3 faset forsyning 2,5mm2 + 0 nul og jord og de 2 emhætter deler en anden 3 faset 2,5mm2

Alt har virket perfekt det første halve til hele år, men nu er det svært at tænde kogepladerne. nogen gange kan man prøve 10-15 gange uden held - den prøver at starte op, men så snart man kan høre relæet tænde.. slukker den og kommer med en fejl 6. I bogen er det noget med strømforsyningensfejl? 
Da det er separate plader 3 stk.  med 2 blus på hver, er det lidt underligt det er alle tre ? Især når den ene aldrig bliver brugt og det er alle tre på en gang der fejler ?

Nå, men så har jeg prøvet at ombytte faserne, uden held. Prøvet at holder dem slukket uden power i en time osv osv, men intet hjælper. Har også prøvet at undersøge hvad de gøres rent med og det er det rigtige. Har skuffer nede under hver kogeplade og her har jeg fjernet alt det som er lavet i metal (grydeskeer osv) uden held.

Alle gryder og pander er udskiftet til støbejern - uden held, det har dog hjulpet lidt.

I loftet har jeg halogen pære 12 stk. - har også prøvet at slukke lyset når man skal starte op - uden held, altid det samme, at man ikke kan tænde med det samme, men kun efter man har prøvet rigtig mange gange. så snart kogepladerne er startet op virker de perfekt og kan slukke og tænde indtil de så blive kolde, hvor det hele starter forfra.

Har undersøgt muligheden for bare at købe tre nye, men 9000,- stk. synes jeg ikke lige jeg har og alle reservedelene skal jeg gange med tre, uden at vide om det er det.

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre før...?  jeg ringer til en teknikker og får en regning på bare at skifte al indmaden ud, hvilket jo er nemt nok... hvis man har så mange penge.

Sorry mit lange indlæg... men håber I har lidt forslag ud over "ring til Voss"

rofl

Hej  Først, tak for et fedt forum og til alle jer... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den burde også kunne køre ved 207 V som er 230V - 10%, som er tolerancen på spændingen på nettet. Præcist er elforsyningsselskaberne forpligtet til at overholde -10/+6% på spændingen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er derfor jeg aldrig bruger håndværkere, men er LDS ér.
Spild af tid...
---------
Svar fra deres serviceafdeling:
Det lyder umiddelbart mærkeligt, at alle tre produkter melder fejl. Er du sikker på det ikke er strømmen, som der er noget galt med?
Der sidder en elektronik i hver produkt og en elektronik koster 3500,-kr inkl moms, hvis det er den som er defekt. Dertil kommer arbejdsløn. Men vi synes umiddelbart det er mærkeligt, hvis alle elektroniker skulle være defekte.
De tre produkter har hvert sit serienr, men du har kun noteret et serienr. Hvis du ønsker service, vil vi gerne have serienr på de andre to produkter.
----------

Men nu er jeg nok lidt muggen, hvilket jeg vil have lov til at være, de prøver selvfølgelig bare at hjælpe mig.
Men havde jeg et service værksted og en kunde henvendte sig til mig, ville jeg straks skrive "er der imorgen kl.xx" vær opmærksom på at vores kørsel koster xx,-kr + test af udstyr kr. xx,. Herefer vil vores tekniker aftale nærmere hvad der skal ske.

Men det nok bare mig.
Skrevet af rofl på 21 okt 2013 12:59
Det er derfor jeg aldrig bruger håndværkere, men er LDS ér.
Spild af tid...
---------
Svar fra deres serviceafdeling:
Det lyder umiddelbart mærkeligt, at alle tre produkter melder fejl. Er du sikker på det ikke er strømmen, som der er noget galt med?
Der sidder en elektronik i hver produkt og en elektronik koster 3500,-kr inkl moms, hvis det er den som er defekt. Dertil kommer arbejdsløn. Men vi synes umiddelbart det er mærkeligt, hvis alle elektroniker skulle være defekte.
De tre produkter har hvert sit serienr, men du har kun noteret et serienr. Hvis du ønsker service, vil vi gerne have serienr på de andre to produkter.
----------

Men nu er jeg nok lidt muggen, hvilket jeg vil have lov til at være, de prøver selvfølgelig bare at hjælpe mig.
Men havde jeg et service værksted og en kunde henvendte sig til mig, ville jeg straks skrive "er der imorgen kl.xx" vær opmærksom på at vores kørsel koster xx,-kr + test af udstyr kr. xx,. Herefer vil vores tekniker aftale nærmere hvad der skal ske.

Men det nok bare mig.
 JA, det er vist kun dig.

Prøv lige at snakke med din lokale eltrikker. Han har, eller ved, hvor der er nogle der har et apperatur der kan monitere spændingen ved dit stik når der blivet tændt.  

PS. Det lykkedes mig aldrig at finde dine plader grundet tilsyneladende forkert typenummer.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja Leif, det er nok forkert typenummer de har skrevet ved siden af serienummeret :-)))
Men fint med den lokale el fætter, men mon ikke jeg finder en løsning, det plejer jeg jo - skal nok komme med forklaringen når den rammer mig. Tak for indlæggende :-)
Ja tak, vil være ked af og snydes for enden på en god spændende historie.  

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Ja det ville jeg også gerne....
Jeg forbarmede mig og sendte Voss service en undskyldning for min opførsel, som de så skriver til mig er det jo kun for at hjælpe, hvilket selvfølgelig er rigtig. Men de sagde det normalt er elektronikboksen der stryger eller en løs forbindelse et sted og at jeg skal kontakte min elektriker først, som I alle har sagt til mig fra start. ;-/

ja ja, jeg bliver nok aldrig klogere :-)
Skrevet af rofl på 22 okt 2013 19:31

ja ja, jeg bliver nok aldrig klogere :-)
Jo da, når du får lidt flere år på bagen skulle det gerne hjælpe.  

Mvh. Leif.

Onliner:
hmm 57-58 og leger med oldtimer Kawa 3 cyl. 750cm2 2 takter...så ved jeg ikke lige hvor meget man har "lært" med flere år på bagen
Men det var en sidebemærkning og ikke noget med Induktionspaneler at gøre - sorry
Skrevet af rofl på 22 okt 2013 20:17
hmm 57-58 og leger med oldtimer Kawa 3 cyl. 750cm2 2 takter...så ved jeg ikke lige hvor meget man har "lært" med flere år på bagen
Men det var en sidebemærkning og ikke noget med Induktionspaneler at gøre - sorry
Hmmm, hvis det er mig er dit gæt nu ikke helt rigtigt.  Men skrev du 59 og Yamaha XS 750 3 cyl og firtakter rammer du ikke helt galt.  

Men har faktisk for ca 20 år siden været ejer af en Kawa 750 H1 med tromlebremser på for og baghjul. Det var godt nok ikke i ret lang tid, da den som forventet ikke kunne bremse og stellet var "blødt som smør" (flexer), selv ved min forfar kørsel. Fik dog nær 3 gange så meget for maskinen efter at have lavet bremser, synet og pudset den. Så helt dum er han nok alligevel ikke.  

Mvh. Leif.

Onliner:
Sjovt nok har jeg fundet ud af indmaden slet ikke har noget med Voss at gøre, hvilket giver lidt flere muligheder hæhæ
Fandt bl.a. denne franske side hvor de skriver og har taget billeder af samme indmad som vores,,,, fatter bare ikke en sk* d af hvad der står, men nu kan jeg da se lyset for bare at skifte indmad ud selv, skal bare lige finde ud af hvilket et modul det er ;-) ?

http://www.teleservice-depannage.com/t5247-Plaque-induction-Electrolux-Arthur-martin-fusibles-HS.htm
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis