Hvorfor kan jeg ikke få det til at??

Hej.
Har gået et stykke tid og prøvede at lave nogen små vandballon`s kanoner.
Ville lave dem med luft, og har selvfølgelig købt pvc rør til at opbevare luften i. 
Men jeg kan ikke få luften presset ind i pvc røret. Jeg har set nogen film på youtube, og det ser ud til at gå som smurt.
Så mit spørgsmål er? Hvad gør jeg galt?

Mvh. Lindegaard
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke linke til en film eller andet, så vi kan se, hvordan det skal virke.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jo selvfølgelig.
https://www.youtube.com/watch?v=WdQBJks-kkQ
Jeg bruger en cykel pumpe til at pumpe luft ind i røret med, men det gider ikke rigtig som om at der ikke kan være nok tryk i røret.
Men så tænkte jeg om det ville være bedre med en kompresser da den egner sig noget mere til formålet?

Det skal lige siges at jeg sagtens kan lave det, vis jeg bruger sodavands flakser eller så noget. Men forstå ikke hvorfor jeg ikke kan få pvc`en til at fungere ligesom så mange andre?


Mvh. Lindegaard
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En cykelpumpe kan ikke lave tilstrækkelig meget luft til formålet. Kompressoren er meget bedre.

Det lyder til, at du har en lækage et eller andet sted.
Sæt kompressoren til at blæse noget luft ind og søg lækagerne med en blanding af opvaskesulfo (1/3) og vand (2/3).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak for det lille "fif" det vil jeg prøve. Og så må jeg ud og skaffe mig en kompresser.
Nu mens vi har det på banen, Kan du så anbefale en god krompresser. Den må gerne være lille og nem at have med at gøre. Og så må den max koste de 1000 kr.?

Mvh. Lindegaard
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Harald Nyborg har meget sjovt og ok grej, men jeg har ingen erfaring med kompressorer.
Men prøv at søge på "kompressor + køb" her på siden, så kommer der nogle tråde om emnet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg siger mange gange tak for hjælpen

Mvh. Lindegaard
Velbekomme, jeg er skam glad for at kunne hjælpe.
Lad os høre nærmere om projektet, når du kommer videre med det.

Og forresten, velkommen på LDS.
Her kan man få masser af inspiration og gode råd i hyggeligt og muntert selskab.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Lige en advarsel. Hvis du har købt almindelige pvc rør der bruges til køkkenvaske mm, ville jeg personligt ikke turde bruge en kompressor til opfyldning uden at være i rimelig lang afstand fra apperaturet, da man nemt resikere rørene revner og sender skarpe splinter ud til alle sider. Som et absolut minimum bør du bære sikkerhedsbriller.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Chr. på 17 okt 2013 22:25
Velbekomme, jeg er skam glad for at kunne hjælpe.
Lad os høre nærmere om projektet, når du kommer videre med det.

Og forresten, velkommen på LDS.
Her kan man få masser af inspiration og gode råd i hyggeligt og muntert selskab.

Chr.

Det vil jeg da gøre. Dog bliver det først i uge 44 vis ikke lidt senere. Da "Kalenderen" ikke rigtig tillader det før? 

Og jo tak. 

"Nitter" selvfølgelig. Har dog også overvejet når nu jeg for købt en kompresser at prøve med noget aluminium`s rør. 
Sikkerhed er altid det vigtigste  

Mvh. Lindegaard
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også