Spørgsmål om skat

Hej Forum

Jeg har et spøgsmål eller xx om skat osv..

Jeg har 3 forskellige job.

  1. normalt 37 t/ugent hvor mit skatttekort med fradrag bliver brugt.
  2. Fritidsjob på 8-10 t/ugent hvor mit bi-kort bliver brugt.
  3. Mysteryshopping, hvor jeg selv skal indberette mine honorarer.
  • Job nr. 1 er der ikke så meget at rafle om. Jeg får en fast månedsløn hvor mit fradrag bliver brugt.
  • Job nr. 2 bliver mit bi-kort brugt og firmaet indberetter til skat hvad jeg har tjent og betaler skatten inden lønudbetaling
  • Job nr. 3 skal jeg oftest selv indberette da det er meget løst hvad jeg har af opgaver.

Job nr. 1 står i rubrik nr. 10 på forskudsopgørelsen

Job nr. 3 står i rubrik nr. 12 under anden indkomst

Job nr. 2 ved jeg ikke rigtig lige hvilken rubrik det egentlig skal stå under, da skatten jo allerede er betalt inden jeg får dem udbetalt.
Kommer de så til at stå under rubrik 10 eller 12..

Jeg vil jo helst ikke have et kæmpe skattesmæk til næste år.. Men det burde jeg vel heller ikke når job nr. allerede ordner skatten inden udbetaling..

Er det til at finde rundt i?

Mvh Mærsk

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så så længe du har indberettet de rigtige fradrag osv. kan jeg ikke se, at det skulle give anledning til nogen større restskat, da der jo netop er betalt skat af dine indtægter ud fra de oplysninger som arbejdsgiveren får om dit fradrag og skatteprocent.

Det er kun B indkomst som skal stå i felt 12
Skrevet af jenshøj på 17 okt 2013 16:53
Så så længe du har indberettet de rigtige fradrag osv. kan jeg ikke se, at det skulle give anledning til nogen større restskat, da der jo netop er betalt skat af dine indtægter ud fra de oplysninger som arbejdsgiveren får om dit fradrag og skatteprocent.

Det er kun B indkomst som skal stå i felt 12

Tak for hjælpen indtil videre..

Job nr. 1 er det job hvor jeg tjener mest og det er også der de bruger mit skattekort med fradrag på. Altså min hovedbeskæftigelse.

Job nr. 2 er bare et ekstra job hvor skatten er betalt fra firmaets side inden lønudbetaling.

Men når skatten er betalt i job nr. 2 som er fritidsjobbet skal det så stå, under b-indkomst eller skal det påføres under rubrik 10 som er lønindkomst.

Mvh Mærsk

Tag fat i Skat, de plejer da at være flinke og hjælpsomme
Skrevet af je__ns på 17 okt 2013 22:09
Tag fat i Skat, de plejer da at være flinke og hjælpsomme

Ja, det tror jeg også jeg vil gøre i morgen tidlig.. 

Mvh Mærsk

Annonce
B-indkomst er indkomst, hvor der ikke er trukket skat.
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=44147

Men ja, giv Skat et ring. Det er nok sikrere end at tro på, hvad vi skriver her inde. Vi ved en del om byggeri, men nok knap så meget om skattelovgivning :-)
Lige en lille opfølgning..

Jeg har altid været af den opfattelse af at det sted man brugte sit skattekort med fradrag var det eneste sted som ikke var en bi-beskæftigelse 

Jeg kontaktede skat og fik følgende svar:

Det er normal lønindkomst (rubrik 10) uanset om man bruger fradrag eller ej når skatten er betalt inden lønudbetaling. og der forefindes en form for kontrakt på arbejdet som man følger.

Det er b-indkomst (rubrik 12) når det er noget man gør nogen gange. Som hvis man nu ikke har en kontrakt på arbejdet eller lignende.. som i mit tilfælde tager ud og besøger butikker for at bedømme deres serviceniveau engang imellem.

Jeg ringede til skat kl. 1208 og samtalen var afsluttet igen kl. 1216.. Hurtigt og effektivt.. Og det er ikke ironisk ment!

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis