Elektrolysende exempel

Hej.
Jeg fik en gammel strikkemaskine til behandling. Den er noget over 100 år gammel, og nogle dele er delikate.
Den er lidt uhandy, så jeg måtte lave et badekar til den:



(det første billede mislykkedes)
Og dagen efter så det sådan ud:



Så kom den op, og blev skilt at for at blive renset, i dette tilfælde børstes med stålbørste og køres over med ståluld med olie.



Og på vej tilbage:



Her er slæden før rens:


Og så er den ved at være der igen:





Før behandlingen var den groet fast, så derfor ville jeg helst ikke begynde at skille den ad med det samme, og det virkede jo .
Opskriften var 100 l. vand, 500 gram vaskesoda og strøm på i 3 døgn.

mvh






 varmetossen

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Snedigt, det må jeg prøve. Jeg har nogle ældre stålhøvle der har en del rust på sig. Er det bare en almindelig bilbatterilader du har brugt?

Med venlig hilsen

Anders

Hej.
Ja, det skal være en uden automatik.
Du kan finde lidt mere hvis du bruger søgefeltet og skriver: elektrolyse.
Jeg fandt ud af, at hvis emnerne bliver liggene i badet et par dage uden strøm får de en overflade, der ligner brunering. 
God fornøjelse

mvh

 varmetossen

Tak for tippet, jeg må på jagt efter en passende lader. Tror Jem og Fix har en 5 amperes model, den skulle vel være fin nok.

Med venlig hilsen

Anders

Hej.
Ja. I den sidste omgang startede den med 3 ampere og stod på 1 1/2 da jeg tog den op.

mvh

 varmetossen

OK, et sidste spørgsmål, hvad gør man ved "suppen" bagefter, skal den afleveres på genbrugspladsen, eller er det ikke så voldsomt giftigt?

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Hej
Nej, det er noget af det fine ved det. Det er jo kun sæbevand med nogle jernilte i. Nu bor vi 'fritliggende', så det er hældt ud 'omme bagved' uden påviselig skade på omgivelserne.
Det er måske næste generation, der afgør det, men farligt er det ikke.

mvh

 varmetossen

Super, jeg må igang. Er lige kommet i tanker om at jeg vist har en gammel variabel strømforsyning liggende (bygget af undertegnede på teknisk skole i 1995). Den kan levere op til 3 ampere, så det skulle vel være rigeligt.

Tak for hjælpen, skal nok rapportere om succesen (eller mangel på samme ).

Med venlig hilsen

Anders

Har du så strikket noget på den?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Jeg kan kun finde ud af at slå den første række masker op, og al videre fremfærd fører til noget, der ligner en katastrofe.
Selv denne simple mekanisme kan nogle ting, jeg ikke kan gennemskue, men da ejeren strikker strømper (kgl. hofleverandør) på en rundstrikkemaskine, kan jeg vel få en indvielse i mysterierne

mvh

 varmetossen

SÅDAN!
Det ser sgu godt ud.
Det er jo lige til LDS galleriet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis