Renovering

Det hus som vi overvejer at rive ned overvejer vi stadig også at renovere, selv om det bliver et stort arbejde. Mulgivis ender det med at koste det samme i sidste ende, men så har man da noget at bo i mens det står på, i stedet for at skulle leje et andet sted i mens ;P

Man når der skal renoveres og man skal have nogen til at se på huset; se hvilke vægge der kan væltes, hvilke muligheder der er, sørge for isolering i vægge og tag, evt. renovere toiletter m.m., hvem er det så man ringer til? En entreprenør eller hvad? 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok forvente det bliver endnu dyrere så, specielt hvis i ikke selv kan lave noget af det.

Jeg ville starte med en samtale med en arkitekt til at begynde med, hvis i vil have kortlagt jeres muligheder, for der er en entreprenør ikke så behjælpelig.
Jep, det burde de i hvert fald.

Ellers kan en bygnings ingeniør / konstruktør eller tømrermester hjælpe dig der også.
Ja, jeg tænker godt nok også mere tømrermester og den slags til den slags opgaver
Hvis din bolig er nedrivnings moden, så er det uden tvivl billigst og ikke mindst bedst, at bygge nyt. Alt inklusiv

god vind

100% klamp

Annonce
Der er jo også stor forskel på hvad der er billigst nu, om hvad der vil være billigst om 10år. Det er sikkert billigere at renovere nu, men set over det lange løb, kan det måske godt betale sig at rive ned og starte forfra.
Ja, jeg vil gerne have en byggesagkyndig ud og se på huset og høre hans dom. Tror ikke det er helt galt og nedrivningsmodent; jeg tror nok man kan få noget godt ud af en heftig renovation.

Jeg tænker også på at det vil være rart at kunne lave tingene løbende, mens man bor i huset.. Nogle ting skal selvføglelig laves med det samme, men andre ting kan vente.

Man kan sagtens bo i huset som det er nu, det er bare lidt alternativt fordi der er et meget gammelt køkken og mange meget små rum ;P og der skal lukkes af til 1. sal for at spare på varmen.

Der er jo noget patina i sådan en gammel murermestervilla, så hvis man kunne bibeholde det ville det være fantastisk.. men hvis dommen fra den sagkyndige er at man lige så godt kan bygge nyt, så er jeg ikke bleg for at starte på det
Riv det ned. Det er så dårlig isoleret at du kommer til at bruge alt for mange penge på opvarmningen. Jeg har noget familie som også besluttede sig at renovere et ældre hus for nogle år siden. Det skulle ikke have været så omfattende men jo mere de pillede i huset jo ringere stand fandt de ud af det var i. Ejeren var blikkenslager og lavede det meste selv og alligevel havde han lagt 200.000 mere kunne han have fået bygget et helt nyt hus. godt nok kun et type hus men alligevel. det tog ham godt 2 år inden renoverings projektet stod færdigt.
Du skal tænke over når man snakker bygge nyt i dag er det de afskyelige typehus uden liv og sjæl der snakkes om. Så hvis det er en muremmestervilla skal den da bare renoveres. Hvis det er et typehus skal det bare skiftes.

Det er dyrt og renovere men hvis man tager et stort ryk ad gangen er det billigere og hurtigere end hvis man laver lidt ad gangen.

Hvis du vil renovere skal du starte med en arkitekt eller bygningssagkyndig. De skal hjælpe dig med at lave en energiberegning og vurdere hvad der skal laves. For det er vigtigt at lave en plan og holde sig til den når i går igang. Der er jo selvfølgelig nogle gange man skal rette planen for at få det til at gå op.



Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

De blokke jeg tænkte på er dem her. De skulle så vidt jeg huske være nok i sig selv. Da de er diffutionsåbne, vindspærrende og isolerende nok i sig selv at overholde de krav der er nu. Men kender ikke så meget til dem, andet end det jeg har snakket med en af sælgerne omkring ganske kort. Men det kunne være de var værd at undersøge nærmere omkring.

https://www.google.dk/search?q=isolerende+lecablokke&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=COlgUresFpT04QTy34C4Dw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=1109#es_sm=93&espv=210&q=isolerende+lecablokke&spell=1&tbm=isch
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis