Generator problem

Hejsa

Har et lille problem med min renault 19, 1,4 fra 1994

Idag da jeg kørte på motorvejen, mistede jeg strømmen til mit anlæg.. 2 sekunder efter begyndte lyset i instrumentbrættet at blive svagere.. Jeg besluttede mig for at trække ind i nødsporet, i tilfælde af at bilen skulle gå helt ud.

Da jeg så koblede ud kom der fuld knald på lyset i instrumentbrættet, og anlægget begyndte at spille igen.

Da jeg så kom helt hjem valgte jeg at sætte et multimeter på batteriet. 12,7 V når den var slukket og 14 V når den holder i tomgang.. Når jeg så giver den en smule gas kan jeg se at spændingen over batteriet langsom bliver lavere..

Og nu er spørgsmålet så om det er generatoren eller laderelæet der er gået??

Og er det overhoved muligt at skifte et laderelæ på en renault 19, 1,4 1994

Håber i kan hjælpe mig
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sådan med franske biler ... der er altid problemer med strømmen, de kan åbenbart bare ikke lave strøm på biler.
Tror ikke lader er defekt, og lade relæ var i gamle dage, det er nu indbygget sammen med "kul holderen"

Mit bud er en stel ledning et sted der er rustet og lige skal "masseres" eller en + ledning der er "slidt" igennem et sted og rører ved stel... en gang imellem :-(

Det er noget du skal have ordnet, da det lyder til der ikke er sikring imellem, og er det din starterledning der er knas med - hvor der ikke er sikring imellem - så trækker altså bare 500-600 amp på fuld skrald hvilket godt kan give en god lille brand i bilen på motorvejen i yderbanen, på Storebæltsbroen - kan du se det for dig... 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis