Kogeplader ikke varme nok...

Jeg har et problem med 2 kogeplader, som ikke varmer højt nok. Det er i et tekøkken, hvor der kun er de to der er installeret. Hvis jeg vil koge vand, tager det et kvarter at få til at simrekoge. Hvis jeg skal stege kød, bliver det ikke rigtigt svitset, men skifter bare langsomt farve...

Jeg har snakket med udlejer, men han siger at den varmer som den skal. Jeg har tidligere boet et andet sted med tilsvarende forhold, men hvor der var god gang i kogepladerne.

Jeg har ikke forstand på kogeplader, men tror ganske vist der er noget galt, tænker en termostat eller noget??? Det er selvfølgelig også en mulighed, at det bare er sådan de her kogeplader er, altså at de ikke er kraftfulde nok...

Er der nogen der ved noget om det her? Jeg har vedhæftet et billede, af det mærke der sidder under kogepladen.
Jeg har et problem med 2 kogeplader, som ikke... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ok, så fik jeg lavet eksperimentet, dog med et låg som vejer 493 kg. Gryden var ”spot on”. Jeg antager at de tydelige bobler som du snakker om er det der kommer omkring 28 minutter. Jeg har vedhæftet en video som dokumenterer hvad der sker:

http://www.youtube.com/watch?v=1Bo5...e=youtu.be

Regnskabet bør derfor se sådan ud (Forudsat, at det med låget ikke ændre noget):

14275/28 = 509,82W

Den lille kogeplade har jeg ikke lavet beregningen på, men den har samme adfærd...
Der er da et eller andet helt galt???
Ja, det er helt galt - 28 minutter ????

Min induktionsplade tager ca. 5 min. for samme operation.

Hvis da ikke dit låg på 493 kg har trykket hele systemet i stykker

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den er helt og aldeles gal.
Du bør have en effekt på ca 1800 W, hvis dine plader er ca 14 og ca 18 cm.

De 93 ekstra gram glas laver ikke nogen ballade af betydning. Det er mindre end 1% afvigelse målt på energimængden.

Nu har du noget konkret at komme med, så fat i udlejer. Han skal se at få lavet skidtet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Haha!!! Ja, måtte bruge en kran! 493 g
Ja, det er der godt nok... Hvad kunne der være galt med den?
Annonce
Den er nok brændt over i et legeme, men den sags blus er generelt ringe
 Ja, det tager meget længere tid end man kan forvente af et par plader købt i et supermarked for kr. 299,00. Hvis man vil koge et æg, ender det jo med at middagen kommer til at stå på lørdagskylling, næste dag.

Efter hvad jeg kan se ud af billederne, er det ikke en helt billig kogeplade. Har prøvet at søge den på nettet, tror det er første gang der overhovedet ingen foreslag er kommet, ej heller vildskud.  Der er formodentelig smuttet mogle af varmetrådene i pladerne. Langsommeligheden kan man ikke forklare med spændingsfald i installationen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for hjælpen! Så blev man også det klogere. Har fået inspektøren til at skifte pladerne, så må vi se om det virker. Skal melde tilbage, når de er installeret i næste uge.
Ja. Man kommert nemmere igennem hos udlejere og dets lignende, når man har nogle hårde argumenter for, at der er noget galt. Ellers skal han jo ud med en solid dokumentation for, at skidtet virker.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Så fik vi omsider skiftet pladerne, og det virker til et godt gammeldags UG.

1000 tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis