3 piger og 1 gipsvæg

Hej herinde!

Vi er tre piger, der bor sammen og vil meget gerne have sat en gipsvæg op i stuen. Vi vil forsøge selv at gøre det, men vi kunne godt tænke os nogle gode råd til, hvordan man egentlig gør det. Er det muligt at sætte en gipsvæg op fra den ene side af væggen, og at den så stopper midt i rummet? Og det skal være uden at vi borer i gulvet. Kan det lade sig gøre? 

Mvh Maria 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til fora.

Det ultrakorte svar vil være nej.

Alternativt kan i måske lave en skillevæg i nogle mindre sektioner der kan kiles i mellem loft/gulv hvis loftet ellers kan holde til det, men væggen vil aldrig blive stabil nok til reoler eller andet tugt. ( en let skillevæg )





Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ville det kunne være muligt at gøre den fast i væggen, den går ud fra og i loftet og så evt. sætte nogle ben på eller lign på gulvet?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det kan i da godt gøre.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Men i vil stadig ikke kunne hænge reoler o.l. op på den, så hvis det kun er for at dele rummet op, kan i skrue en aluminiums stang fast i loftet og så have et gardin / forhæng, det er meget bedre for så kan i trække det til side når lysten er til det.
Man kunne måske overveje at lime sådan en væg fast til gulvet. Ved godt det kan være nok bøvl bagefter, hvis væggen skal ned igen. Men så slipper i da i det mindste for huller i gulvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Vi har ikke intentioer om at sætte reoler eller lign. op på væggen, men blot tapet. Vi er ikke så interesseret i et forhæng, men mere en væg. Så sætte den fast med skruer i væg og loft og lim i gulv eller hvordan?
Hej

Under forudsætning af, at der anvendes stålskellet og at det er ok at skrue i loft og væg, kunne man måske bruge dobbeltklæbende 3M tape til at fastgøre bundlisten til gulvet - tænker her på den kraftige tape som nok er 1-2 mm tyk og forholdsvis blød men limer som bare pokker. Væggen vil så kunne bære en del og jeg tvivler på at den kan skubbes sidevejs hvilket jo er opgaven at undgå, men man skal jo nok ikke hænge for mange hylder op og fylde dem med porcelæn etc.

God arbejdslyst
Lidt ideer fra andre tråde med samme spørgsmål:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/161991
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/73515
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/181646
Hvad for noget gulv har I?
For hvis der er tale om trægulv, laminat etc. så ville mit bedste bud også være en stribe dobbeltklæbende tape (evt. spejltape) - hvis der absolut ikke må laves huller i gulvet.

Det billigste og nemmeste, efter min mening, ville så være at købe nogle reglar (45x75mm ville jeg nok vælge) - og så knalde dem op som på billedet herunder. Altså:

- En bund- og toprem.
- Lodrette reglar med 45cm mellemrum, som kiler sig godt fast mellem bund- og topremmen, så de lægger pres på den dobbeltklæbende tape
- Vandrette reglar som stiver af

Husk at købe IKKE-trykimprægneret træ - da det er til indendørs brug.

http://ivinkel.dk/uploads/images/Skillevæg/Skillevæg%204.jpg
Vi har laminatgulv.. Hvad tror I sådan noget kommer til at koste?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også