Indvendig beklædning af krydsfinér

Jeg er igang med at lave et anneks, hvor den indvendige beklædning skal være birkefinér. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal montere beklædningen. Jeg vil meget gerne undgå synlige skruehuller. Reference: http://www.archdaily.com/6792/read-nest-dorte-mandrup-arkitekter/91454698_317-dma-lc3a6sely-torben-eskerod-1172/. Er der nogen der kender et godt trick? 

På forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo et spørgsmål om hvor tyk de plader er, men hvad med at sætte dem op med dykkere i stedet for skruer. De skal så godt nok limes til skelettet, men hullerne fra dykkere der lige har fået med en dyknagle er ganske små og kan spartles over med noget trækit.
Hvis pladerne har en vis tykkelse, kan du skrue dem fast udefra, og og så lave den udvendige beklædning til sidst.

Eller beklæd det indvendigt, med gibs eller anden type plade, og så lime tynde birkefiner plader på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for jeres svar. Havde ikke tænkt på dykkere, tror jeg vil lave en test, det virker som langt det nemmeste. Har også tænkt på at lime en finér udenpå en gipsplade, men er ikke sikker på hvordan det vil reagere over tid eller hvad der sker hvis der kommer en smule fugt.
Fås pladerne med fer og not? Eller kan du evt. lave det selv?
I så fald kunne man jo sømme dem skjult, som ved et listeloft.
Men det afhænger nok lidt af størrelsen på pladerne, og hvor tæt de skal fastgøres.
Du får det bedste resultat hvis du bare dykker dem i med stifiter.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lim og dykker, så holder det...
Dykker+spartel=lappedykker!

Elektronikteknikeren
Skrevet af Gregeren på 17 okt 2013 17:37
Dykker+spartel=lappedykker!

HO HO HOeeeeee
Googlede lige noget og så dukkede dette op. Skal i gang med et lign. Projekt. Er nysgerrig på hvordan resultatet blev med annekset. Må man se et par fotos måske..?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også