Er der en landmand til stede part 2.

Inspireret af Håndværkerens tråd kom jeg til at tænke på sprøjtning.
De sidste 3 år har den mark jeg bor op til, været sået til med majs. Nu er disse planter selvfølgelig sået i de rækker der skal til, men det undrer mig der bliver sprøjtet en enkelt gang, og så kommer der ingen, jeg gentager: INGEN ukrudt overhovedet, ikke så meget som et lille græsstrå kikker op i mellem de ellers rimeligt brede rækker.

Når jeg tænker på min have, hvor der vælter græs, mælkebøtter og brændenælder op, når man lige vender ryggen til et øjeblik, kan det jo undre....
Hvordan ved giften at den ikke skal tage livet af majsen  men alt andet der måtte komme flyvende fra oven ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Inspireret af Håndværkerens tråd kom jeg til at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de landmænd er jo egentlig lidt sære, for netop i år fik "min" en enorm god høst, men da jeg spurgte til det var svaret: Hmmmm Ja det var rimeligt
I år har udbyttet, hos de jeg har talt med været ca 25% bedre end sidste år. Det er jo godt. til gengæld er priserne noget lavere, og det trækker i den modsatte retning, om end ikke så det æder hele gevinsten ved det gode udbytte. Så der er jo nok... rimeligt.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er det ikke lidt som, hvis man som arbejdsgiver roser den ansatte, så kommer den flade opadvendte hånd straks frem, lige som håndværkeren måske lige lægger lidt ekstra på regningen, når nu kunden var så dum at udtrykke tilfredshed?
Hvis bonden siger, at det var en bragende høst, er det lidt som at sige, "Jeg har penge nok, jeg er styrtende rig!" så får han lov til at spytte ekstra i bøssen alle vegne.

Med venlig hilsen
ktm

"min" landmand produksere kun til salg, han har ikke dyr mere, til gengæld har han nogle temlig store siloer hvor han gemmer kornet til bedre tider. Lige ved høst tid er priserne jo langt nede, bare 5 måneder senere får han noget nær toppris for det, i år har han haft 30 hektar med havre og 70 Hektar med vinterbyg. Jeg kan jo se at han skifter rundt i afgrøderne næste år er det hele vinter byg så kommer et år med udelukkende raps, som han dog selv bruger en del af til sit fyr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis