Ventil til radiator

Hej.

Jeg har for nyligt købet et hus af ældre dato.
Når varmen tændes i radiatorerne og i gulvvarmen på badeværelset, begynder rørene til banke. Jeg har kunne læse herinde at det ofte har noget at gøre med, at vandet løber den forkerte vej.
Men hvordan retter jeg det? En ny ventil? Termostat? Hvor skal den nye ventil sættes henne? (Ja dumt spørgsmål, men kan ikke umildbart se hvor der sidder en ventil, udover ved termostaten ved tilløbet til radiatorerne)

Derudover har jge et andet spørgsmål...
Jeg har haft pillet en radiator af inde på et af værelserne. Efter at have monteret den igen og luftet den ud, bliver radiatoren ikke varm. Selvom jeg skruer helæt op for termostaten, bliver radiatoren kun "lunken" i toppen. Nogle der kender løsningen på dette problem?

På forhånbd mange tak
Hej. Jeg har for nyligt købet et hus af ældre... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret

Jeg ved det faktisk ikke.
Jeg har ingen vandbeholder i huset, så fjernvarmen går "direkte" ind i huset. (Der er en lille grå kasse på væggen, hvor varmen kan justeres. På størrelse med et stykke A3 dog tykkere)
Jeg tror jeg bliver nød til at gribe knoglen og ringe efter en omgang VVS.
Ja så er det nok direkte fjernvarme, uden mulighed for LDS arbejde hvis det skal gå efter bogen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Siger alligevel mange tak for de gode svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis