Tegl på let tagkonstruktion

Hej Alle,

Jeg ved dette emne har været oppe før, men har ikke fundet et brugbart svar endnu :-) ...

Jeg leder efter en "teglsten" der kan lægges på en "Let tagkonstruktion" hvor der tidligere har ligget Eternit.

Jeg er ikke interesseret i at forstærke konstruktionen, så vil ikke lægge betontegl på, selvom nogen mener det kan bære det !!

Kender i en type "letvægts-tegl" så hører jeg gerne om det.

Jeg har set på "Ravensberger Light" men vil gerne se på andet også.. er ikke helt vild med udseendet at Ravensberger.

På forhånd tak.

/Morten                                                             
www.haisler.dk - accessories til ham og hende

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal du have fat i Lynæs, der også skriver her på LDS. hvad han ikke ved om tegl er ikke værd at vide. Han har haft Tommerup Teglværk.
Jeg har tænkt på det også i sommerhuset - men er gået væk fra det igen.

Det er loft til kip med spær på 45 x120 mm - det tør jeg simpelthen ikke lægge andet end let tag på - eternit vejer ca. 18 kg/m2 i b7 som jeg har.

Gider ikke engang få nogen til at regne på det.

Tænkte på Benders betontegl - de vejer ca. 38 kg/m2 - ikke så meget.

Brandenburger HF som også betegnes som letvægtstegl vejer ca. det samme som Benders.

Ravensburger light vejer kun ca. 28 kg/m2 - men det tør jeg ikke engang

Mit tag er så også kun 15 gr. ( al vægten er på lægter,spær og bjælker - næsten direkte nedad  ) - så sneen glider ikke bare af - og det er mere væsentligt end vægten på tagsten.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Easy tile er sikkert dem du leder efter, det er et komposit tegl, som vejer mindre end eternit.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis