Riv ned og byg nyt

 Vi overvejer at købe en fantastisk grund og rive huset ned der allerede er bygget der, da det vil være alt for omfattende at renovere det.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål som I herinde måske har svar på? :
- skal man have tilladelse til at rive ned + bygge op igen?
- hvad koster det normalt at rive hus ned, hvis man gør så meget som muligt selv? Incl.proffer til at afskærme vand- og el-tilførsel m.m.
- hvor lang tid har I erfaring med at det tager at rive et hus ned?


Håber i kan svare på nogle af mine spørgsmål Der kommer nok flere efterhånden
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal søge hos kommunen, det kunne jo være fredet/bevaringsværdigt, er der kreditforeningslån skal de indfries først.
Du skal jo også være sikker på at din kommune, vil give tilladelse til at du bygger dit nye hus.

Mon ikke det koster 100000-200000 at få revet det gamle ned, incl. lovligt bortskaffelse af det nedrevne.
Ja, jeg tror ikke det er fredet i hvert fald det er en murermestervilla fra 1940 og området er heller ikke af særlig betydning.

Ja, jeg tænkte nok at man skal have tilladelse til at bygge det nye, men er der forskel på om man bygger på det gamle fundament vs. laver helt nyt?

Æv, håbede man kunne slippe udenom en del omkostninger ved nedrivningen.. Hvad er det der koster penge? Arbejdstimer eller lejede maskiner?
Og hvor meget af det er prisen for bortskaffelse?
Både lastbiler til at køre brokker bæk, og de maskiner der skal lægge huset ned koster ca 650 kr/time.
Det tager tid at få fundamentet mm op af jorden og at få det hele op på lastbilerne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

okay. hvad så hvis man ikke behøver fjerne fundament? Kan man godt lade det stå?


Du vil sikkert være nødt til at fjerne fundamentet for at opnå en tilstrækkelig effektiv isolering mod jorden. Ellers får du er stort lineært tab og dermed problemer med at opnå en rimelig energiklasse. Men det kan en arkitekt hjælpe dig med at vurdere. Sådan en skal du under alle omstændigheder have med på råd fra starten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Mener også der er krav om at betonen, og mursten, skal knuses så det kan genbruges.
Okay, godt at vide Er ved at indhente uforpligtende tilbud på det, så kan jo lige vende tilbage med hvad dommen bliver hos det firma jeg har spurgt.

Min svoger som er murer satser også på ca 100.000 kr.


Gætter også på et sted mellem 100 og 200.000.
Men det hele afhænger jo også en del af hvor meget hus / skur osv der skal nedrives og hvor det ligger. ligger det frit er det lettere end hvis det ligger helt mod skel osv.
Husk på det ikke kun er at nedrive og fjerne.. de forskellige dele skal separeres og bortskaffes på forskellig vis.
Og er der asbest holdigt tag kræver det jo en helt særlig omgang for at nedrive og bortskaffe lovligt.
Så der er en del lokale forhold der påvirker prisen en hel del....

Ang genanvende den gamle sokkel vil være direkte dumt.. Det kræver jo du vil bygge samme sted.. og er den nu lavet ordentligt??
plus den rent isolerings mæssige del, der ikke er muligt at nå med en gammel sokkel.

Så alt i alt.. enten fjern helt eller renover..... Min mening altså...

Njord

MVH Njord
Du skal søge om det hele.

Det er et kæmpe arbejde og rydde en bygning men det er der du kan tjene dine penge. Hvis du får et par containere ud til forskelligt affald. Så er det bare rydde huset indvendigt,og alt skal fjernes. Når det er gjort skal du have fat i en lokal entrepenør fra området til at fjerne det sidste som er ren murebrokker som bortskaffes, soklen fjernes og der sakl tages jordbundsprøver inden det nye hus bygges.

Vil tro der er omkring1 tons affald pr kvadratmeter i sådan et almindeligt hus. Der er ca 15 på en lastbil så det er bare gange op så har du en ca pris.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er huset malet, så skal det deponeres, det er meget dyrt.

Har hørt om folk der ladet huset sandblæse, før de rev det ned.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også