Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
103 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Held og lykke - og tillykke.

Er det det man kalder forældrekøb ?

Også held og lykke med gældssaneringen - så du kan få en ordentlig hverdag igen - med lys for enden af tunnellen

Venlig hilsen

Eigil

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej René
Nu har jeg efterhånden fulgt dig i nogle år, både her på LDS og på Amino. Jeg er helt overbevist om at det har været en noget hård omgang, både dig og din familie har været igennem. Det er fedt at høre, at I nu er ved at komme (så småt) på fode igen.

Nu ved jeg ikke, om du vil ud med det her, men må jeg spørge om, hvad grunden til konkursen var? (Jeg kan se at du har drevet enkeltmandsvirksomhed, hvilket jo er at spille med hele butikken).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af EISOE på 13 okt 2013 15:56
Held og lykke - og tillykke.

Er det det man kalder forældrekøb ?

Takker.

Jep, det er vel et "forældrekøb" i den forstand... he he

Skrevet af EISOE på 13 okt 2013 15:56

Også held og lykke med gældssaneringen - så du kan få en ordentlig hverdag igen - med lys for enden af tunnellen
Ja, ville være lækkert man ikke har den hængende over hovedet længere, nu er de heldigvis her 2 år efter, efterhånden færdig med at behandle konkursen, det tog åbentbart lidt tid af få det hele afhændet, ejendommene gik det rimeligt hurtig med, men byggegrunden har de først sat til tvang her godt 20 måneder efter.

Man er også lidt træt af der står under konkurs på alt man modtager, selv hævekort fra banken står der René Koluda under konkurs som navn.
@Sten:
Koluda har fortalt om det i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/167802

@Koluda:
Dejligt at se du og familien kommer videre ovenpå nedturen.
I ønskes alt det bedste i jeres nye hjem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Koludabyg på 13 okt 2013 16:42 

Man er også lidt træt af der står under konkurs på alt man modtager, selv hævekort fra banken står der René Koluda under konkurs som navn.
Det kan jeg sgu godt forstå du er træt af.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af StenKrog på 13 okt 2013 15:59

Nu har jeg efterhånden fulgt dig i nogle år, både her på LDS og på Amino. Jeg er helt overbevist om at det har været en noget hård omgang, både dig og din familie har været igennem. Det er fedt at høre, at I nu er ved at komme (så småt) på fode igen.
Jep, det ikke nogen man ønsker for nogen som helst, at gå igennem en personlig konkurs.

Men det bliver godt at komme ud i nogle mere faste og trygge rammer, frem for at bo et sted hvor man ved at man kan blive sat ud i løbet af 3 måneder, viste vi godt var vilkårene da vi takkede ja til lejemålet, men på daværende tidspunkt havde man så meget andet i hovedet, at det anså man ikke for et problem.

For børenes skyld, er det dog væsentligt bedre at vi nu flytter et sted hen, hvor vi ved vi skal blive i mange år fremover, uden risiko for at blive sat ud, fordi udlejer har andre planer med ejendommen, som er tilfældet her.


Nu ved jeg ikke, om du vil ud med det her, men må jeg spørge om, hvad grunden til konkursen var? 
Jo da, har jeg aldrig lagt skjul på, det var simpelthen for mange dårlige betaler, kombineret med mit sygdomsforløb, som kostede firmaet en del penge da dette mere eller mindre stod stille under sygdommen, og Max bank der gik konkurs, sammen gjorde de det ikke muligt at fortsætte virksomheden.


  (Jeg kan se at du har drevet enkeltmandsvirksomhed, hvilket jo er at spille med hele butikken).
Ja, var en af de ting jeg inderligt har fortrudt mange gange, jeg mente det var en god sikkerhed for mine kunder, at jeg ikke havde APS også lukkede ned og startede op igen, som mange andre, og lod kunder i stikken.

I dette tilfælde var det så bare undertegnet det gik ud over i stedet for, og kunderne der lod mig i stikken, ved at rende fra regningen, og firmaer der gik konkurs med udestående til undertegnet, et par endda med opstart af ny virksomhed kort efter, og fortsætte mere eller mindre hvor de slap, dog uden gælden til os kreditorer.

Så tro mig, at jeg ikke lavede APS i 2009 / 2010 har jeg fortrudt mange gange, med på det tidspunkt havde vi ikke rigtigt mærket til krisen, så derfor "hastede" det ikke for undertegnet, har alt for meget at se til den gang, så man tænke ikke lige i den retning.






Ja det er de selvstændiges lod, at når der optræder alvorlig sygdom, så er man dømt ude.
Det med Aps eller ej, er noget illusorisk. Ingen bank vil låne penge til et lille Aps, uden at "ejeren" selv står inde for al gæld med hud og hår, så når lokummet brænder, kommer "ejeren" alligevel på bålet.
Håber fa'eme, at I får det hele klaret. Sæt ikke for høje forventninger til gældssanering. Som jeg har hørt, er det lettere sagt end gjort, især hvis man er selvstændig.
Læg strategien efter, at det ikke lykkes, eller er til at leve med.
En direkte forhandling med kreditorerne, når der er gået et par år, kan undertiden give bedre muligheder.
Men til lykke med huset!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, dem med APS står jo også tit med en gæld efterfølgende.

Af henysn til Gældssanering, så ansøger jeg om gældssanering under konkurs, hvilket går hurtigere og "nemmere" igennem end alm. konkurs, men med udsigt til en gæld på mellem 2.5 - 3.2 mill. så ser jeg ingen anden mulighed, og håber skifteretten ser det på samme måde, eller kommer jeg jo fremover til at leve mit liv gennem et selskab frem for som person, det er helt sikkert, alle de rettigheder jeg ikke har mere, ville jeg kunne opnå ved at stifte et selskab ved siden af, i andet navn... utroligt nok.
Jamen der skal da lyde et stort tillykke herfra og jeg er da glad for, at du kan komme videre  
Og som vi har snakket om før, så er det squ utroligt at vi så mange gange i medierne skal høre om dårligere firmaer når der findes så mange dårlige private betaler der så koster gode firmaer livet... Ja squ utroligt...
Men jeg håber I kommer godt videre og livet bliver lysere. Det syntes jeg du har fortjent René sådan som jeg har oplevet sig som person og ja i det hele taget hele din familie.

Kærlig hilsen
Mads

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Tillykke med boligen!
Har fulgt lidt med på side linien her på forummet i lang tid, og har sku den dybeste respekt for dig Rene, at du har turdet tage springet som selvstændig
Står i den samme båd som dig, ikke en konkurs dog, men et lukket firma, en gæld efterfølgende, kunder og en bank der har røv rendt en
Op på hesten igen, livet går videre og fremtiden bliver lysere! 
Jeg har aldrig selv troet jeg skulle komme på fode igen, men har nu fundet en fantastisk kæreste, skylder "kun" 200.000 og skal til at bygge hus sammen med hende, ligeledes kan vi nok begge tænke tilbage på en masse oplevelser og erfaringer man er blevet rigere, vi ikke har kunne købe for penge.. Hvor surt det så end er
God vind fremover, og endnu engang tillykke med hytten!

De bedste hilsner Emil 
Der er yderligere 93 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også