Vulkanicering Håndværkeren 20251 13-10-2013 11:27 Jeg kan huske at min Far altid fik sine dæk til bilerne vulkaniceret, gør man slet ikke det mere ? Har aldrig selv haft bil. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Klaus Lundstedt 2622 4780 13-10-2013 12:13 Hej. Det er vist forsvundet for personbilers vedkommende. De er nok både betinget af prisen på dæk, og at moderne biler er ret følsomme for de påvirkninger dæk kan give. For bare 25 - 30 år siden var de også almindelige til 4x4, og det findes stadig i stor stil til lastbiler store maskiner. mvh varmetossen
akselj 1748 8362 13-10-2013 12:26 Lastbildæk bliver tit regummieret, men jeg har ikke set personvognsdæk i mange år, de var tit dårlige. Du husker sikkert Viborg Dæk (Her er en mand,han er glad,han har nemlig lige fået 4 nye Viborg dæk) De afrevne slidbaner er ofte ligger på motorvejene er tit eksempler på dårlig regummiering.
Chr. 2419 5700 13-10-2013 13:00 For ca 18 år siden fik jeg nogle re-gummirerede dæk på min daværende bil. Det var dæk til en meget fair pris og de fungerede fint, men de havde sine begrænsninger! Max hastigheden var, så vidt jeg husker, 160 km/t. Og her kommer begrænsningen. I Tyskland må man ikke køre med dæk der ikke er godkendt til den topfart bilen kan komme op på. Undtagelsen er vinterdæk, men så skal man have et klistermærke siddende i forruden, der advare imod dækkenes begrænsning. (frit efter min hukommelse). Derfor måtte jeg ikke køre i Tyskland med de dæk på bilen, og jeg måtte selvsagt aldrig overskride dækkenes max hastighed. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
Håndværkeren Trådstarter 20251 13-10-2013 14:18 Jeg kan huske at jeg engang kørte med en der brugte løse slidbaner på sin personbil, han skiftede dem ved at tage luft trykket af dækket, skiftede baner (ringe) og pumpede op igen. Det var noget halvfarligt stads for det skete engang i mellem at han tabte selve den gummiring der sad yderst, så kunne der pludselig komme sådan en ring høvlende forbi bilen.