Kan man skrue på tværssiden af krydsfiner?

Hej alle,

Jeg skal til at lave min egen seng, og har købt krydsfiner.

Jeg har dog lige et spørgsmål, før det hele går i gang; kan man godt skrue på tværsiden af krydsfinerpladen? Den er 1,8 cm tyk. Kan se på nedenstående link, at der ikke er brugt krydsfiner til krydset i mellem de to store plader, men jeg kunne få noget billigt fra Silvan.

Eller vil det være bedre at sætte den sammen vha. vinkelbeslag?

Her er et link til den seng jeg vil lave:
http://gonzalezdesignstudio.blogspot.ca/2012/04/diy-bed.html

På forhånd tak,
Johanne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johanne.
Og velkommen her på LDS.
Og nej det kan ikke holde at skrue ind i endetræet på en krydsfiners plade, den vil flække. Alt efter hvad pladen skal holde, vil det være bedre at lime og skrue en liste fast i kanten af pladen, som du så kan skrue fast i eks. en ca.  2 x 4 cm. liste.
Okay, tusind tak. Jeg vil prøve at få fat på sådan nogle lister.
Tror du, at vinkelbeslag vil virke?
Det bliver for dyrt med vinkel beslag, for der skal mindst en vinkel pr. 15 cm. i længderetningen og i gavlene.
Men prøv at beskrive hvordan du vil lave den seng, så vil det være nemmere at råde dig.
Jeg havde tænkt mig at skrue de enkelte dele sammen, så det "kryds" der er i midten vil sidde fast til de to krydsfinerplader. Men eftersom jeg har skaffet mig krydsfiner til disse "midterstolper" virker det til at blive lidt mere kompliceret. Jeg overvejer, om jeg skal købe noget fyrtræ i stedet for?
Det er lidt kompliceret at beskrive mere nøjagtigt. Se eventuelt dette link: http://gonzalezdesignstudio.blogspot.ca/2012/04/diy-bed.html

Det er første gang jeg laver sådan et projekt, men heldigvis får jeg besøg af en snedker om lidt. Forhåbentligt kan han også hjælpe.
I det link du viser, har han jo heller ikke brugt krydsfiner, men en liste til at lave det kryds med, så det kan du også sagtens gøre. Og den liste er jo den er bestemmer, hvor stort mellemrummet er mellem de 2 plader.
Og i den brede er det ikke længere en liste, men et brædt ! måske en 2,5 x 10,0 x længde i cm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis