Pris på beton elementer?

Hej LDS

Jeg leger med tanken om at bygge et hus inspireret af "earthship" modellerne. Pga dansk byggelov(og egen sikkerhed), tror jeg dog nogle af de alternative byggematerialer skal byttes ud med godkendte.

Her er grund ideen

Onderlandhuis.gif

Jeg prøver at sjusse mig frem til hvad det vil koste at bygge sådan noget. Med fokus på at gøre så meget som muligt selv, og gerne ende med et 200m2, billigt og meget effektivt hus, der gerne skulle spare mig for en masse afgifter i fremtiden 

Mit første spørgsmål er, hvad prisen på beton elementer som disse, mon kunne være?




på forhånd tak
vh Per

PS Går ud fra der nok skal nogle støtter ind også, da taget skal bære en del jord?!


Let's make better mistakes tomorrow!!

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du regnet på, hvad det vil koste løbende at holde indeklimaet tåleligt??

 

Hej uldal - nej lige nu prøver jeg at finde ud af om huset vil komme til at koste <500.000 kr. eller >1.000.000 kr. at bygge..

Jeg har ikke brug for en præcis pris selvfølgelig, bare om det vil koste 50-, 100- eller 150.000 kr. ?


Let's make better mistakes tomorrow!!

Så skal du have fat på en betonelementfabrik, men skal de specialfremstille dine elementer, bliver det nok lidt pebret.

Skal det være massiv beton, eller skal der isoleres?

Hej jens - Ja tænker det billigste ville være massiv (armeret?) beton, og så isolere med noget alternativt bagefter.
Tykkelsen på isoleringen er jo ligegyldig, da betonsiderne af huset vil være dækket af jord. Så ingen grund til at betale ekstra for noget effektivt, der er støbt ind i elementerne her.





Let's make better mistakes tomorrow!!

Hej Speddy - Det ville måske være et alternativ da man alligeve skal støbe gulvet!?

Alternativt tænkte jeg man kunne bruge "hyldevarer" og mure resten op i stedet, så man, som jens påpeger, undgår store specielt lavede elementer:




Let's make better mistakes tomorrow!!

Jeg tror jeg ville starte et helt andet sted. Nemlig med at se på de krav som bygningsreglementet stiller til en bolig i dag.
Isolering, tætning, radonsikring, fugt, lysindfald, flugtveje osv. Først når du har overblik over disse ting, giver det mening at begynde at overveje, hvad boligen skal bygges af, og hvad det vil koste.
Hej jenshøj - ja det gør man egentlig ved at få en arkitekt til at tegne huset? Hvad koster det? 10.000 kr.?

Det skal nu siges at jeg har styr på mange ad de ting du nævner, men vil ikke mudre mit spørgsmål til med alle de detaljer. 

Let's make better mistakes tomorrow!!

10000 er jo heller ingen penge i et budget, hvis man er ved at bygge hus. Men alt det med reglerne får du jo afklaret når du skal have en byggetilladelse. Og der kan jeg godt forestille mig at det trækker meget ud, hvis der er mange fejl/mangler i ens tegninger.

Skal det være beton elementer? Der finder jo de der porrebeton eller lecablokke med indbygget isolering. ved dog ikke om de er beregnet til at kunne stå under terrain.

Hej Ilsner - Nej 10.000 er jo bare et par nye sko Ja skal jo have lavet arkitekttegning uanset. Har skrevet til Nordic Home for at høre ad

Jeg er ikke fast på beton. Det var bare for at evt udelukke det, at jeg ville prøve at finde ud af hvad det koster. Men bliver nok nødt til at være mere specifik og spørge en fabrik ad.. Kan bare ikke lide at tage kontakt når jeg ved så lidt om det, men de vil godt nok ikke ud med nogen priser på deres hjemmesider. De siger dog allesammen at de er meget billige og fulde af kvalitet hehe

Let's make better mistakes tomorrow!!

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis