Nogle Gode tips/Råd før køb af en Stingray 200CS fra 04?

Er ved at købe en Stingray 200CS fra 04 og da det er mit først køb af en både, ville jeg høre til råds først.. Håber i er cool til at svare på mit spørgsmål.. På forhånd tak

Lidt info : Motor og drev har gået 200 timer, Motor fik stort service sidste år, hvor det hele blev gået igennem, skiftet og justeret. Pakninger i drev blev skiftet sidste år samt trykprøvet. Dette er udført hos Lund Marine, Egå.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. spørgsmål ......Har du råd ? Sådan en fætter kan drikke en masse benzin... Og det er da en skam at have en fin båd og ikke have råd ti at sejle i den.
2. Har du speedbådskørekort ? Dette skal du have som minimum med sådan en fætter Et duelighedsbevis er også en god ide.
3. Har du en havneplads ? -Ærgeligt at have drømmebåden, og så ikke noget vand den kan ligge i.
4. Kan den overhovedet forsikres ? - og hvad vil det koste dig....?

Men ellers må du jo se båden, og høre motor i gang og få en prøvetur i den.
Hvis den er saltvandskølet skal du virkelig kikke efter tæringer på Motor og drev....
Tjek også skroget nøje for at den ikke har været stenbidder.

Men held og lykke med købet, hvis du når så langt

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
har baaden staaet stille gennem nogle aar eller er motor udskiftet. 200 timer er jo ikke meget paa 9 aar. Er det en 6 cyl mercruser eller en 8er. Som shortcut skriver drikker den jo en del, afhaengig af motor, mellem 40 og 80 liter i timen. Er der osmoses i skroget? er lakken paen uden skrammer, se paa propel, drev, elektriske installitioner (vigtigt), gaar motoren jaevnt i tomgang, er maskin rummet fri for olie osv. hvis den har staaet stille et stykke tid, skal du jo nok regne med at rense tanken og benzin tilfoersel for gammel braendstof. Det bedste raad er jo nok at du skal tage en sagkyndig med hvis du vil handle. mange "nybegyndere" har faaet sig en slem overaskelse ved koeb af baad, saa en der har forstand paa baade er en god ide at tage med.
Held og lykke med skivet.
Hvis sådan en sjover bruger 50 liter i timen - så må det være en liter pr sømil. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ved 200 g pr KH-time skal den have ca. 50 liter pr time ved fuld gas.
Det er værd at huske på, at brændstofforbruget stiger med kvadratet på farten. Det vil sige, at en fordobling af farten vil firedoble brændstofforbruget pr sømil. (med forbehold for planing mm).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det lyder rigtigt med det forbrug. Det svarer til, hvad en ældre 8-cyl Mustang eller Land Rover Discovery kan konsumere, hvis de skal gå for fuld skrald. Det bliver så sjældent så slemt, sikkert heller ikke med en båd, idet man i praksis aldrig gør sådan. I trafikken vil det ikke være praktisk muligt og på vandet, vil man blive skør i bolden forinden!

Med venlig hilsen
ktm

gå ind på fenderen, hvor man koncentrerer om den slags både.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis