Tømme vand af saltbeholder i opvaskemaskine

Jeg har fået en næsten ny miele opvaskemaskine foræret, som skal stå i deponi i et udhus indtil min nuværende står af, men hvordan tømmer jeg vandet af saltbeholderen så jeg ikke får frostskade på den.
Mvh
Johnny
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at tage proppen af og vende maskinen på siden og på hovedet? Og så skylle saltet ud med vandslangen bagefter, så det ikke giver skader på indersiden.

Jeg ved ikke, om man nå putte en sjat et eller andet der ikke kan fryse i.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er vel egentligt en mættet saltblanding - den fryser vel ikke ?

Før jeg fik varmepumpe i sommerhuset og kører med lidt varme på om vinteren frostsikrede jeg min toiletskål ved at komme en ordentlig sjat salt i vandet - det virker.

Men ellers kan du vel bruge hævertprincippet til at tømme den med. Op på en stol ell. lignende med maskinen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jamen, det er jo lige det EISOE. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Det saltvand jeg sejler i fryser jo ved ca -1º.

Nå, men en tur i tabelværket fortæller at mættet saltvand fryder ved ca -20º, og det burde jo række.

Jeg ville dog lige sørge for, at der er lidt luft over vandet, så det kan udvide sig som vand (som det eneste stof) gør, når det bliver koldere end 4ºC.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Ja, vand er fantastisk. Som Chr. siger, fylder det mindst ved +4º C, dvs. i flydende form, for at overgå til krystallinsk form ved 0º og derunder og udvider sig.
Herefter kan det sublimere, dvs. overgå fra fast form til luftform under de rette betingelser.
Så måske du kan håbe, dette indtræffer i din maskine.
En pipette, stor størrelse, kan hive vand op
Måske sku du også lige stryge gummilisterne med lidt silicone.

mvh.

 varmetossen

har set en utæt opvasker i et sommerhus, fordi saltet havde ætset røret igennem, ved at stå stille længe

 

Annonce
Du kan putte et viskestykke eller klud ned hvor saltet er. Lad den suge hvad den kan, også vrid vandet ud. Gentag til den har suget det hele.
Der vil stadig stå saltholdigt vand ved pumpen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis