Hjemmebygget CNC fræser sælges

Hej

Da jeg igen er begyndt at læse har jeg pga. studie og flytning ikke længere tid og plads til min cnc fræser, derfor har jeg besluttet at forsøge at sælge.

Det drejer sig om en hjemmebygget cnc fræser i den billige ende, bygget i mdf og med lineære føringer af aluprofil og kuglelejer. Styringen er et hobbycnc pro med 305 oz/inch steppere, modificeret så strøm reduktionen styres af mach 3. Fræseren er en kress fme 1050-1 (5000-25000 omdr.), tilnærmelsesvis ubrugt (har kun fræst ca. 1 meter i en fyrplade).  



Se flere billeder her

Giv et bud hvis du er interesseret, nypris for det hele nærmer sig nok ca. 6500 kr.

Fræser og styring sælges evt. også løst. 

Befinder sig i nærheden af 6990 Ulfborg.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her kommer lige nogle billeder:



Som sagt så kan man se flere billeder her.


Hej

Den er ikke solgt, så den står delvis skilt ad lige nu. Styringen bliver dog brugt til et andet projekt.

Men selve maskinen er stadig til salg, hvis du har interesse

Mvh
Simon Bang
Det kunne jeg godt være - Har du evt. nogle updatet billeder.
Nu siger du styringen - er det bare driver til stepperne og breakout board ?
Jeg har ikke nogen nye billeder. Men det er bare gantryen der afmonteret fra bordet, så den kan samles på 15 min.
Med styringen mener jeg den hvide kasse med strømforsyning og driver board. Step motorerne er også afmonteret, men de kan godt følge med - medmindre du køber nogen sammen med et nyt driver board.
Annonce
Hvad regner du selv med at skulle have for sættet uden stepper, driver, psu og breakoutboard ?
Vi kan sige 3200, det er med Kress og holder. Hvis ikke du vil have kress'en med er det 1400 fra den pris.
Hvilken præcision kan den holde - Jeg regner med at bruge næsten det samme sæt stepper som dig ?
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg nåede ikke selv at bruge den ret meget, så jeg har ikke afprøvet det.
Der skal nok også noget justering til når den bliver samlet. MDF har det med at give sig lidt, og nu har den jo stået ubrugt i et stykke tid.
Jeg kan se du har brugt helt almindelige gevindstænger - Kunne du få dem til at virke, tænker det muligvis vil blive ustabilt ?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis