Pris på brugt motorsav

Hej
Der kommer en del spørgsmål fra mig pt.. 
Men jeg har en helt ny stil motorsav, og den er dejlig. 
Men kunne godt bruge en et nummer større nogle gange. 
Min chef vil sælge mig en stihl, relativt brugt men fungerer perfekt. 
Hvad må man give for sådan en.? 
Hej Der kommer en del spørgsmål fra mig pt..... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af subwoof på 22 okt 2013 15:44
Tak, hvorfor er de ikke på den danske eller international hjemmeside? Når pyt..
Der er simpelthen varme i håndtaget på udyret :-D
www.stihl.dk er der desværre ingen manualer tilgængelig.


Og ja, der er der normalt varme på de modeller der hedder noget efter 0xx her i Europa.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tillykke med den, den skal du nok blive glad for..
En 024'er er en fantastisk kædesav, jeg har selv en fra 1990 som jeg købte brugt for over 20 år siden, den er virkelig blevet brugt og har klaret det hele,som du selv nævner perfekt til udtyndning og brændesavning, stadig en af de letteste i klassen med kun 4,7 kg.. din med varme i håndtagene dog lidt tungere men stadig forbandet let...

Den motor er bare ikke til at slide op, hvis bare man husker at justere den lidt til den fede side og køre med 4% olie så er den utrolig driftsikker..
Jeg har også den originale manual til min sav, jeg ved ikke hvor den kan købes, du skal nok finde en brugt et sted..
Hej
Den går lidt træls i tomgang, har Været ved st justere lidt, men gider ikke får jeg lige får hentet et frisk tændrør.
Så skal den justeres ind, men synes ikke tomgang skruen har den store effekt.?
Men ja rigtig dejlig sav :-)
Skrevet af subwoof på 25 okt 2013 22:17
Så skal den justeres ind, men synes ikke tomgang skruen har den store effekt.?
Men ja rigtig dejlig sav :-)
Når du henter tændrøret så få lige et membramsæt til karburatoren og et nyt benzinfilter med, eventuelt også et filter til oliepumpen. Justeringsproblemer hænger tit sammen med membramerne og filteret. Husk også lige at rense resten af karburatoren ordentelig.

Saven er trods alt over 10 år gammel.

Vil anbefale dig ikke at køre med mere end 2% selvblandende olie, ellers kommer ringene på stemplet bare til at hænge fast og så begynder den for alvor at gå dårligt. Stihl har i øvrigt aldrig anbefalet mere end 2%.

Har i øvrigt selv to 038 og en 046 af de gamle Stihl, der alle er godt brugte.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis det var min ville jeg nok også give den et nyt tændrør og måske et nyt benzinfilter og så ville jeg lige starte den op uden sværd og kæde på og se om den pumper olie som den skal, samtidig kan man jo så tjekke sværd og kædehjul og så ville jeg ellers bare tage den med i skoven og få den kørt varm inden der justeres på noget, Men husk endelig at lytte efter at den ikke køre for magert, jeg ville ikke begynde at skille karburatoren ad medmindre det var strengt nødvendigt.

Ved godt jeg er gammeldags med mine 4 % olie, men Stihl anbefaler i manualen 2% af deres egen olie eller 4% hvis der benyttes et andet mærke og der er ikke problemer med ringe der hænger fast..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis